• تاریخ انتشار : یکشنبه 17 فروردین 1399 - 12:19
  • کد خبر : 12105
  • چاپ خبر

همراهی خط تلفن ۱۴۸۰ کرمان در شکست دادن کرونا

ایسنا/کرمان مدیرکل بهزیستی استان کرمان با تاکید بر ضرورت اجرای برنامه های پسا کرونا، با بیان اینکه در حال حاضر ساعت کاری خط مشاوره ۱۴۸۰ از ۱۲ به ۱۶ ساعت افزایش یافته، برای ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناسی اعلام آمادگی کرد و گفت: باید برای بعد از این بحران نیز از هم اکنون برنامه

ایسنا/کرمان مدیرکل بهزیستی استان کرمان با تاکید بر ضرورت اجرای برنامه های پسا کرونا، با بیان اینکه در حال حاضر ساعت کاری خط مشاوره ۱۴۸۰ از ۱۲ به ۱۶ ساعت افزایش یافته، برای ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناسی اعلام آمادگی کرد و گفت: باید برای بعد از این بحران نیز از هم اکنون برنامه ریزی کنیم.
“عباس صادق زاده” در جلسه ستاد مشارکت‌های مردمی استان کرمان در موضوع کنترل ویروس کرونا با تشریح نقش کلیدی و مهم تشکل های مردم نهاد در جذب مشارکتهای مردمی گفت: تشکل های مردم نهاد در موضوعات تخصصی به دلیل شناخت عمیق آنان از محدوده فعالیت خود، از روش های سریع و دقیق برای توزیع به موقع کمک ها بین نیازمندان واقعی استفاده می کنند.
وی در موضوع تامین مایحتاج اقشار آسیب پذیر که امروز به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار مشکلات معیشتی شده اند، اظهار کرد: تجربه سال های اخیر در بهزیستی ثابت کرده است که پرداخت های نقدی به حساب افراد نیازمند نسبت به خرید کلی، بسته بندی و توزیع بین این افراد و خانواده ها به لحاظ روحی، روانی، اجتماعی و مالی مقرون به صرفه است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان در تشریح دلایل مقرون به صرفه بودن پرداخت های نقدی گفت: اول اینکه فرد یا خانواده نیازمند احساس مثبتی به زندگی دارد چراکه میتواند خود برای خرید اقلام مورد نیاز تصمیم گیری کند. دوم اینکه کسب وکارهای خرد منطقه و محله رونق می‌گیرد و از همه مهمتر خرید، بسته بندی و توزیع مواد غذایی یا هرکالای دیگری علاوه بر اینکه بار مالی دارد می تواند عامل شیوع بیماری کرونا باشد.
صادق زاده در تشریح اقدامات کمیته پیشگیری و کنترول ویروس کرونا در بهزیستی استان کرمان گفت: از ۱۳۴۹ مرکز دارای مجوز از بهزیستی استان کرمان افراد مقیم ۱۴۹ مرکز شبانه روزی از ابتدای ویروس کرونا در قرنطینه هستند که تاکنون ۱۶۸۶ مرتبه ضدعفونی شده اند.
وی از وجود ۴۲ موسسه خیریه فعال در مقابله با ویروس کرونا در سطح استان کرمان خبر داد و یاد آور شد: ۱۱ موسسه در تولید ماسک وسایر اقلام بهداشتی خدمت می کنند که دوخت و تولید ۷۲ هزار ماسک و ۲۰ هزار و ۳۰۰ گان، سرپوش، پاپوش و ساق دست توسط این خیریه ها انجام شده است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با تاکید بر ضرورت اجرای برنامه های پسا کرونا ، با بیان اینکه در حال حاضر ساعت کاری خط مشاوره ۱۴۸۰ از ۱۲ به ۱۶ ساعت افزایش یافته، برای ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناسی اعلام آمادگی کرد و افزود: باید برای بعد از این بحران نیز از هم اکنون برنامه ریزی کنیم.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.