• تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تیر 1402 - 3:15
  • کد خبر : 14370
  • چاپ خبر

ضرورت کار جهادی برای آبگیری سد قدرونی و انتقال آب به راور

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: ضرورت دارد کار جهادی در موضوع سد قدرونی انجام شود تا با آبگیری و انتقال به شهر، مردم بتوانند از این سد منتفع شوند. به گزارش پایگاه خبری راور سلام؛ صبح امروز ۱۱ تیرماه نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان با موضوع سد قدرونی راور و روستای


رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: ضرورت دارد کار جهادی در موضوع سد قدرونی انجام شود تا با آبگیری و انتقال به شهر، مردم بتوانند از این سد منتفع شوند.

به گزارش پایگاه خبری راور سلام؛ صبح امروز ۱۱ تیرماه نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان با موضوع سد قدرونی راور و روستای قطروئیه که در حریم این سد قرار دارد، برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام ابراهیم حمیدی اظهار کرد: به دلیل اهمیت موضوع سد قدرونی و شرایط اقلیمی شهرستان راور، موضوع در دستور کار قرار گرفت تا مشکلات پیش رو برای بهره‌مندی مردم از آب این سد، رفع شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات جدی مردم راور قبل و بعد از انقلاب، آب این شهر بود، افزود: احداث سد قدرونی بارقه امیدی برای مردم شهرستان است و امیدوارند مسئله کمیت و کیفیت آب راور حل شود.

او با اشاره به پیام های مردم جهت رفع مشکلات حوزه آب اظهار کرد: راور تنها شهرستان دارای اقلیم گرم در شمال استان کرمان است و این وضعیت موجب افزایش مصرف آب می‌شود لذا ضرورت دارد کار جهادی در موضوع سد قدرونی انجام شود تا مردم بتوانند از این سد منتفع شوند، باید به درخواست‌های مردم توجه و مسائل را پیگیری کنیم.

حمیدی تصریح کرد: اخیرا حدود ۹۰۰ هزار مترمکعب آب در پی سرریز بندهای خاکی وارد سد قدرونی شده و حوضه آبریز سد خوب است و با بارش‌ها، آب وارد سد می‌شود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان گفت: مسئله مهم دیگر انتقال آب از محل سد به شهر راور است که نیاز به لوله گذاری۳۵ کیلومتری دارد و باید هزینه این طرح برآورد و تامین شود ضمن اینکه تصفیه خانه نیاز است و شرکت آب منطقه ای باید پیگیری کند تا جزء طرح های انتقال آب، تامین اعتبار شود.

 

انتهای پیام/کمساری

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.