• تاریخ انتشار : جمعه 21 آبان 1400 - 20:02
  • کد خبر : 14062
  • چاپ خبر

۵ واحد صنفی در راور پلمپ شد

به منظور اجرای طرح کنترل و نظارت بر بازار تعداد ۵ واحد صنفی از جمله ۳ واحد قصابی در راور پلمپ شدند.  به گزارش راور سلام؛ به منظور اجرای مرحله دوم طرح نظارت و کنترل بازار و دستور العمل دادستانی کل کشور مبنی بر نظارت بر توزیع مایحتاج عمومی و حفظ حقوق عامه، سند تحول

به منظور اجرای طرح کنترل و نظارت بر بازار تعداد ۵ واحد صنفی از جمله ۳ واحد قصابی در راور پلمپ شدند.

 به گزارش راور سلام؛ به منظور اجرای مرحله دوم طرح نظارت و کنترل بازار و دستور العمل دادستانی کل کشور مبنی بر نظارت بر توزیع مایحتاج عمومی و حفظ حقوق عامه، سند تحول قضایی، پیشگیری از وقوع جرایم و مفاسد اقتصادی با حضور رئیس دادگستری و جمعی از مسئولین راور از واحدهای صنفی سطح شهر بازدید بعمل آمد.

در این بازدید ۵ واحد صنفی شامل ۳ واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط و مقررات صنفی و بهداشتی  پلمپ شدند. در پایان گزارش تهیه ، واحد های صنفی متخلف به مراجع قانونی معرفی گردیدند. 

درحاشیه این بازدید فرحبخش رئیس دادگستری راور گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی و تاکیدات ریاست محترم قوه قضائیه، سند تحول قضایی، همچنین نظر به اهمیت رسیدگی به وضعیت زندگی و معیشت مردم، دادگستری راور از آذر ماه سال گذشته طرح کنترل و نظارت بر بازار را به منظور ساماندهی، نظارت بر بازار و رسیدگی به تخلفات و جرایم حوزه بازار با همکاری و همیاری ادارات مسئول در شورای پیشگیری از وقوع جرم مطرح، تصویب و اجرا کرده است.

 وی عنوان کرد: از سال گذشته تا کنون بازار به صورت مستمر مورد رصد قرار گرفته و با تخلفات و جرایم در حوزه بازار برخوردهای لازم صورت پذیرفته است.

فرحبخش در ادامه افزود: ادارات مسئول در این طرح از جمله اداره صنعت و معدن، اتاق اصناف و اداره جهاد کشاورزی باید وظایف قانونی خود را در جهت پیشگیری و برخورد با تخلفات و جرایم بازار انجام دهند و دادگستری نیز برای بهبود وضعیت معیشتی مردم حمایت های لازم و قانونی را انجام خواهد داد.

وی در ادامه بیان کرد: طرح کنترل و نظارت بر بازار شهرستان راور می تواند الگوی مناسبی جهت اجرا در سایر شهرستان ها باشد و با همکاری همه مسئولین می توان از ایجاد هرج و مرج در بازار جلوگیری کرد. 

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد: نظارت بر بازار باید مقدرانه و به معنای واقعی انجام شود، اتاق اصناف از طریق اتحادیه اصناف قیمت کالای واحد های صنفی از جمله قصابی ها و غیره را با کمک ادارات مسئول و ستاد تنظیم بازار به صورت دقیق، واقعی و قانونی مشخص نمایند و قیمت ها به صورت مکتوب به واحد های صنفی ابلاغ گردد. 

وی گفت: اینکه نرخ مصوب از سوی اتحادیه اصناف اعلام شود و واحد های صنفی نسبت به اجرای آن اقدام نکنند باعث سو استفاده  افراد سود جو شده و در نهایت ایجاد گرانفروشی و اخلال در بازار می کند.

فرحبخش در ادامه بیان کرد: دولت برای کنترل و تنظیم بازار بعضی از کالا ها را به صورت یارانه ای توزیع می کند از جمله آنها نهاده های دامی و مایحتاج عمومی و… است چنانچه این کلا ها به صورت دقیق و عادلانه توزیع شوند می تواند بر قیمت محصولات نیز تاثیر بگذارد.

فرحبخش گفت: تنها راه مقابله با گران فروشی کالاهای مهم و اساسی مانند گوشت قرمز در شهرستان کنترل بازار است. 

وی در پایان بیان کرد: چنانچه به همت شهردار محترم بحث احداث میدان دام در شهرستان انجام و گوشت به قیمت مناسب تهیه و در بین مردم توزیع شود می توان قیمت گوشت قرمز را در شهرستان کنترل و دست سود جویان و دلالان را از بازار کوتاه کرد. 

در ادامه معاون دادستان راور گفت: در راستای اجرای دستورالعمل دادستانی کل کشور مبنی بر نظارت بر توزیع مایحتاج عمومی و حفظ حقوق عامه و سند تحول قضایی، دادستانی با فعال نمودن تیم های بازرسی متشکل از ادارات مسئول در تنظیم بازار به صورت محسوس و غیر محسوس بازار را رصد می کند و به صورت مستمر با واحد های صنفی که گرانفروشی و احتکار و اخلال در نظام اقتصادی داشته باشند برخود قانونی و قاطع خواهند کرد.

استوارزاده در ادامه بیان کرد: کلیه ادارات و نهادهای مسئول در حوزه بازار باید به وظایف قانونی خود عمل کرده و نظارت دقیق و مستمر بر روند بازار داشته باشند.

وی افزود: هرگونه ترک فعل و کوتاهی از ادارات مسئول پذیرفتنی نیست و بر اساس دستورالعمل ترک فعل به صورت قاطع و قانونی برخورد خواهد شد. 

استوار زاده بیان کرد: هر شهروند راوری می تواند به عنوان یک بازرس تعزیرات عمل کرده و کلیه تخلفات و جرایم در حوزه  بازار ازجمله گران فروشی، احتکار، فروش نهاده های دامی در بازار آزاد و‌… را به اداره صنعت و معدن شهرستان راور گزارش و پیگیری نمایند.

وی در پایان گفت: دادستانی نیز در صورت دریافت گزارشات مردمی در حوزه بازار  به صورت قاطع و قانونی برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/ 

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.