• تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 - 4:57
  • کد خبر : 14573
  • چاپ خبر

مهاجرت نخبگان راوری به شهرهای اطراف

به گزارش پایگاه خبری راورسلام مجمع سالانه بسیج شهرستان راور با حضور کاظمی رئیس مجامع بسیج استان،زمانی امام جمعه، خسروی معاون فرماندار، عبدالهی فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان، مدیران ادارات و نخبگان بسیجی برگزار شد. 🔹این مجمع متشکل از ۶ کارگروه می‌باشد، که کار آن ها احصا مسائل و مشکلات بومی و ارائه راهکار برای حل

به گزارش پایگاه خبری راورسلام مجمع سالانه بسیج شهرستان راور با حضور کاظمی رئیس مجامع بسیج استان،زمانی امام جمعه، خسروی معاون فرماندار، عبدالهی فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان، مدیران ادارات و نخبگان بسیجی برگزار شد.

🔹این مجمع متشکل از ۶ کارگروه می‌باشد، که کار آن ها احصا مسائل و مشکلات بومی و ارائه راهکار برای حل این مشکلات است.

🔹کاظمی رئیس مجامع بسیج استان در این جلسه گفت: راه حل بسیاری از این مشکلات،گفتمان مسئولین شهرستان، کنار هم بودن و استفاده از کارشناسان بومی است.

🔹حجت‌الاسلام علی زمانی رئیس مجمع بسیج شهرستان در این جلسه گفت: ارتباط بر اساس اعتقاد شکل می‌گیرد و در هر جامعه‌ای اگر ارتباط‌ها بر اساس ایمان باشد جامعه سعادتمند می‌شود،‌ و بهتر است مسئولین نیز در ارتباط‌های خود دقت کنند.

🔹مظفری رئیس کارگروه سلامت روان در این جلسه گفت: طبق فرمایشات رهبری با ایجاد انگیزه و رفتارهای شایسته در جوانی جمعیت سهیم باشیم.
🔹وی ادامه داد: با افزایش سلامت روانی جامعه باعث تحکیم روابط زوجین باشیم تا جامعه ای بانشاط تر در پیش داشته باشیم و بتوانیم میوه های سلامت جسمی را نیز به ثمر برسانیم.
🔹مظفری گفت: کم فرزندی باعث افزایش بیماری‌های جسمی و روحی می‌شود و والدین تک فرزند مدام نگران از دست دادن فرزندشان هستند و در پی آن باعث آسیب های اجتماعی می‌شود.

🔹حسینی رئیس کارگروه فرهنگی اجتماعی گفت: راهبرد عملیاتی ما ۳ ساله و در فازهای ۶ ماهه برگزار می‌شود و با اغنا نخبگان و فضای گفتمان و آموزش به آن ها با هدف پیام‌رسانی به ۹۰ درصد جامعه برای افزایش جمعیت است که برای اینکار از ۷۰۰ نفر از معلمان و ۱۰۰ نفر از مبلغان دینی استفاده خواهیم کرد.

🔹روحانی رییس کارگروه آموزشی در ادامه گفت: یکی از آسیب های اجتماعی راور فراز مغزهاست،کاهش رشد جمعیت به علت مهاجرت نخبگان و تحصیل کرده هایی ست که فضای رشد و توسعه را در این شهرستان نداشته و در نهایت مهاجرت کردند.

🔹وی گفت: حدود ۱۳ هزار راوری در استان یزد مشغول به کار هستند که نیازمند توجه بیشتر مسئولین به این جمعیت قابل تامل است.

🔹کمالی رئیس کارگروه زنان و خانواده در این جلسه گفت: طرح پویش حجاب در بازه سنی دختران ۱۱ تا ۱۴ سال را طی دو روز و با برنامه های شاد و متنوع برگزار خواهند کرد و در پایان این پویش نتایج طرح را از زبان افراد شرکت کننده به بقیه ارائه خواهد داد.

🔹گوهری رئیس کارگروه اقتصادی گفت:  بسیاری از تسهیلات داده شده بدون آموزش و نظارت بر عملکرد بعد از آن انجام می‌شود،به همین دلیل تعداد اشتغالی که باید صورت نمی‌گیرد.

🔹گوهری گفت: یکی از طرح‌های مدنظر این کارگروه پرورش شتر در شهرستان است که در قالب دبیرخانه رصد اشتغال شهید حسن باقری با هدف رصد اشتغال،رفع موانع، کسب نظرات نخبگان و فرهنگ سازی در این زمینه است .

انتهای خبر/کمساری

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.