• تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 دی 1401 - 4:21
  • کد خبر : 14180
  • چاپ خبر

لزوم شکل گیری بلوک رسانه ای مقاومت علیه دیکتاتوری رسانه ای غرب

به گزارش پایگاه خبری راور سلام به نقل از راه آرمان؛ مرتضی کارآموزیان مسئول سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به این که امروز سنگین ترین جنگ رسانه ای علیه ملت ایران در جریان است، به خبرنگار ما گفت: رسانه‌ها امروز در جهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، در واقع شکل‌دهنده افکار عمومی به شمار

به گزارش پایگاه خبری راور سلام به نقل از راه آرمان؛ مرتضی کارآموزیان مسئول سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به این که امروز سنگین ترین جنگ رسانه ای علیه ملت ایران در جریان است، به خبرنگار ما گفت: رسانه‌ها امروز در جهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، در واقع شکل‌دهنده افکار عمومی به شمار می‌روند و مهمترین عامل مهندسی و مدیریت ذهن و فکر انسان‌ها هستند، به همین دلیل دشمن با اطلاع از اثرگذاری بالای رسانه‌ها برخلاف تمامی ادعای آزادی بیان خود اقدام به تحریم رسانه‌ها و چهره‌های رسانه‌ای کشور کرده است تا بتواند از اثرگذاری آنها بکاهد.
 

رئیس کارگروه پایش انجمن سواد رسانه کشور ادامه داد: رسانه‌های تحریم‌ شده ایرانی به دو دسته تقسیم می‌شوند رسانه‌های داخلی و رسانه‌های برون‌مرزی در زمینه رسانه‌های داخلی باید گفت که اثرگذاری تحریم‌ها علاوه بر اینکه بی‌اثر بوده است بلکه در افکار عمومی داخلی به نفع این رسانه‌ها بوده و چهره واقعی غرب را نمایان کرده است اما در بحث تحریم رسانه‌ها برون‌مرزی باید بگوییم که این امر تأثیرگذار بوده است.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور بیان کرد: جامعه غرب غرق در رسانه‌های جبهه استکبار هستند و اجازه تفکر آزادانه از آنها سلب شده است، وجود رسانه‌های خارج از این دایره مانند پرس‌تی‌وی که واقعیت غرب را نشان می‌داد به مذاق استکبار رسانه‌ای خوش نیامد و به راحتی و بدون هیچ واهمه از افکار عمومی اقدام به تعطیلی و تحریم‌ این رسانه‌ها گرفتند که می‌توان گفت در خاموش کردن این صدا تأثیرگذار بوده است.
 

کارآموزیان توضیح داد: بر این اساس رسانه‌های برون‌مرزی باید با قدرت و قوت بیشتر و بهره‌گیری از تاکتیک‌ها و روش‌های به روز‌تر و استفاده از بسترهای جدید اقدام به آگاه‌سازی مردم غرب کنند.

دیکتاتوری رسانه ای غرب تنها مختص ایران نبوده است
 

وی عنوان کرد: غربی‌ها از دیرباز و با جنگ سرد اقدام به تحریم رسانه‌هایی کرده‌اند که صدایی برخلاف نظرات آنها داشتند و این دیکتاتوری رسانه‌ای تنها معطوف به رسانه‌های ایران نبوده است و در ماه‌های اخیر شاهد تحریم‌ها رسانه‌های روسیه نیز بودیم.
 

معاون انجمن سواد رسانه کشور بیان کرد: بدون شک دشمن رسانه‌ها و چهره‌های رسانه‌ای را هدف قرار می‌‌دهد که تأثیرگذار بوده و برخلاف سیاست‌های آنها فعالیت می‌کنند، بنابراین تأثیرگذاری مهمترین عامل در این زمینه به شمار می‌رود و تحریم‌های رسانه‌ای واکنش منفعلانه‌ای در برابر این تأثیرگذاری به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: آنگونه که پیش از این گفته شد تحریم در زمینه رسانه‌های داخلی بدون اثر بود اما در زمینه رسانه‌های برون‌مرزی ایران تأثیرگذار بود و بر عملکرد و قدرت نفوذ آنها تأثیر گذاشت.
 

کارآموزیان با تاکید بر این که تا زمانی که متکی به غرب باشیم و از ابزار و بسترهای آنها استفاده کنیم بدون شک آسیب‌پذیر خواهیم بود، توضیح داد: بدون شک بازی کردن در زمین دشمن فاقد آفت نخواهد بود، همچنین باید توجه کنیم که بیش از ۳۰۰ رسانه فارسی زبان علیه ملت ایران به دروغ‌پراکنی مشغول هستند اما رسانه‌های ما بسیار محدود هستند و باید به صورت جدی هم در زمینه کیفی و هم در زمینه کمی تقویت شوند و همچنین بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌سازی به صورت مویرگی باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.
 

وی بیان کرد: ایران در اقدامی متقابل با اقدامات خصمانه انگلیسی‌ها رسانه‌هایی را که در تحریک به اغتشاشات و اقدامات تروریستی در ایران نقش داشتند تحریم کرد که شامل مرکز ملی امنیت سایبری بریتانیا؛ ستاد ارتباطات دولت بریتانیا (GCHQ)؛ شرکت‌های ولانت مدیا، گلوبال مدیا و دی‌ام ای مدیا و بی.بی.سی فارسی و ایران اینترنشنال به عنوان شبکه‌های تحت پوشش آنها می‌شود.

بلوک رسانه ای جبهه مقاومت می تواند علیه دیکتاتوری رسانه ای غرب قدعلم کند
 

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور ادامه داد: بدون شک جبهه‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌تواند بسیار اثرگذار باشد، در این زمینه باید از تجربیات موجود به بهترین شکل ممکن بهره‌گیری کرد و همچنین با استفاده از شبکه موجود علاوه بر اقدامات پدافندی به صورت جدی به اقدامات آفندی بپردازیم.
 

کارآموزیان در خصوص تشکیل بلوک رسانه ای کشورهای حوزه ی مقاومت گفت: بلوک رسانه ای کشورهای حوزه مقاومت دارای الزامات و مختصات ویژه‌ای است و در این زمینه همه ظرفیت رسانه‌ها اعم فضاهای مختلف حقیقی، مجازی ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی باید پای کار بیایند و به صورت منسجم علیه دیکتاتوری رسانه‌ای غرب قد علم کنند.
​​​​​
انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.