• تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آبان 1402 - 13:13
  • کد خبر : 14617
  • چاپ خبر

اهمیت نظر کارشناسان در صدور حکم متقن

به گزارش پایگاه خبری راورسلام جلسه نشست هم اندیشی با حضور مسلم کاربخش رئیس دادگستری، داوود یوسفی رئیس شعبه دوم دادگاه عمومی” حقوقی” و جمعی از کارشناسان رسمی و خبره محلی دادگستری در محل سالن کنفرانس شهید نوروز زاده دادگستری شهرستان راور برگزار شد. در این نشست مسلم کاربخش رئیس دادگستری، با اشاره به اهمیت

به گزارش پایگاه خبری راورسلام جلسه نشست هم اندیشی با حضور مسلم کاربخش رئیس دادگستری، داوود یوسفی رئیس شعبه دوم دادگاه عمومی” حقوقی” و جمعی از کارشناسان رسمی و خبره محلی دادگستری در محل سالن کنفرانس شهید نوروز زاده دادگستری شهرستان راور برگزار شد.

در این نشست مسلم کاربخش رئیس دادگستری، با اشاره به اهمیت کار کارشناسی در حوزه ها و سطوح مختلف گفت: هم در فقه و هم در مبانی دینی بر امر کارشناسی تاکید شده و اشاره شده که باید امور برای بررسی فنی به کارشناسان و متخصصان امر ارجاع شود

وی با بیان این که نظر کارشناسان برای قاضی در جهت کشف حقیقت اثربخش است تصریح کرد: شناخت موضوع برای قاضی در مقام قضاوت اهمیت دارد و قاضی با شناخت دقیق موضوع می تواند داوری نافذ و منطبق با واقع داشته باشد.

کاربخش در ادامه افزود: جایگاه کارشناس به لحاظ نقش در اتقان آرا و قضاوت ها بسیار با اهمیت است و از سویی دیگر تعهد و تخصص کارشناسان نیز برای نیل به هدف اصلی که همان کشف حقیقت است موثر می باشد.

وی با بیان این که کارشناسان در جهت تصمیم سازی برای تصمیم گیری‌ها نقش تعیین کننده‌ای را بر عهده دارند، گفت: عدم برخوداری یک نظر کارشناسی از اتقان لازم، حکم را غیر متقن می کند؛ لذا نقش کارشناسان در صدور حکم متقن بسیار با اهمیت است.

این مقام قضایی با بیان این که تاخیر در ارائه نظریه کارشناسی می تواند به اطاله دادرسی منجر شود گفت: به موقع نظر ندادن و نظر غیردقیق دادن از سوی کارشناسان که منجر به تشکیل هیئت های کارشناسی شود، و یا در صورت عدم اتقان نظر کارشناسان، فرآیند دادرسی را طولانی تر خواهد کرد.

رئیس دادگستری راور در پایان عنوان کرد: کارشناسان با ارائه نظرات کارشناسی متقن و به موقع و دقیق خود می‌توانند در تصمیم گیری و صدور رای قاضی، به عنوان یک تصمیم ساز نقش موثری ایفا کنند.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.