• تاریخ انتشار : سه شنبه 15 فروردین 1402 - 20:01
  • کد خبر : 14306
  • چاپ خبر

اجرای زنگ حقوق در ۳۰ درصد مدارس متوسطه راور

رئیس دادگستری شهرستان راور گفت: طرح «زنگ حقوق در مدارس» یکی از طرح‌های مؤثر در حوزه پیشگیری و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی است که با هدف ارائه جذاب مسائل حقوقی به دانش‌آموزان در ۳۰ درصد مدارس دوره متوسطه اول و دوم شهرستان راور اجرا شده است. به گزارش پایگاه خبری راورسلام به نقل از روابط

رئیس دادگستری شهرستان راور گفت: طرح «زنگ حقوق در مدارس» یکی از طرح‌های مؤثر در حوزه پیشگیری و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی است که با هدف ارائه جذاب مسائل حقوقی به دانش‌آموزان در ۳۰ درصد مدارس دوره متوسطه اول و دوم شهرستان راور اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری راورسلام به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان؛ مسلم کاربخش با تأکید برلزوم آگاهی آحاد مردم، به ‌خصوص دانش‌آموزان از حقوق و تکالیف قانونی خود در جامعه، گفت: با آموزش و آگاهی‌بخشی به این قشر از جامعه و فرهنگ‌سازی و پیشگیری، می‌توان از تشکیل پرونده‌های جدید در دستگاه قضایی جلوگیری کرد.
این مقام قضایی کاهش آسیب‌های اجتماعی را از جمله دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری( مدظله العالی) عنوان کرد و گفت: همکاری دادگستری با آموزش ‌و پرورش و ورود قضات متبحر به مدارس و آموزشگاه‌های شهرستان در قالب طرح زنگ حقوق در مدارس، بسیار کارگشا و مثمر ثمر است.
رئیس دادگستری راور، حضور مستقیم قضات در مدارس و شرح دادن بسیاری از احکام قضایی که ممکن است دانش‌آموزان در رده سنی نوجوانی با آن درگیر شوند را مفید دانست.
کاربخش اضافه کرد: در این طرح دانش‌آموزان بدون واسطه، مخاطرات ناشی از رفتارهای پرخطر را از زبان یک فرد مطلع و مسئول می‌شنوند و حضور قضات برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس قطعاً بسیار مؤثر بوده و در زمان کوتاهی شاهد تأثیر آن و کاهش آمار وقوع جرم خواهیم بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 20 در انتظار بررسی : 20 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.