• تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آذر 1400 - 19:49
  • کد خبر : 14092
  • چاپ خبر

اتحاد مسئولین سبب تنظیم و کنترل قیمت محصولات پروتئینی شد

ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری راور گفت: اتحاد و همدلی مسئولین و متولیان امر، باعث تنظیم و کنترل قیمت محصولات پروتئینی در شهرستان راور گردید. استوار زاده معاون دادستان گفت: نظارت بر بازار به صورت جدی پیگیری خواهد شد._جهاد کشاورزی با توزیع صحیح و هدفمند نهاده های دامی زمینه کاهش بیشتر قیمت گوشت را فراهم کند.

ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری راور گفت: اتحاد و همدلی مسئولین و متولیان امر، باعث تنظیم و کنترل قیمت محصولات پروتئینی در شهرستان راور گردید.

استوار زاده معاون دادستان گفت: نظارت بر بازار به صورت جدی پیگیری خواهد شد._جهاد کشاورزی با توزیع صحیح و هدفمند نهاده های دامی زمینه کاهش بیشتر قیمت گوشت را فراهم کند.

روز گذشته همزمان با هفته بسیج، جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان راور با حضور رئیس دادگستری، معاون دادستان، فرمانده نیروی انتظامی، فرمانده سپاه، رئیس اداره اطلاعات و امنیت، شهردار، رئیس اداره صنعت و معدن، رئیس اداره دامپزشکی، رئیس اداره جهاد کشاورزی، نماینده فرمانداری شهرستان راور در محل سالن کنفرانس دادگستری برگزار شد.

در این جلسه فرحبخش رئیس دادگستری گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی و تاکیدات ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر اجرای سند تحول قضایی و پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات و مفاسد اقتصادی، به ویژه احتکار و تحصیل مال از طریق نامشروع و عرضه کالایی به جای کالای دیگر و کلاهبرداری، طرح کنترل و نظارت بر بازار، با همگرایی و هم افزایی ادارات متولی، در شهرستان راور اجرا می گردد.

این مقام قضایی در ادامه افزود: امروز کشور ما در شرایط بسیار سخت تحریم ها قرار دارد، برخی سود جویان، در نتیجه کمبود نظارت، قصد سوء استفاده و اخلال در نظام اقتصادی را دارند. ادارات مسئول در حوزه جرائم علیه اموال، وظیفه دارند ضمن شناسایی بستر های فساد زا، از وقوع جرایم و مفاسد اقتصادی پیشگیری نمایند.

ایشان در ادامه اظهار کرد: یکی از اولویت های دستگاه قضا در شرایط کنونی پیشگیری از ارتکاب جرائم است، بویژه جرایم اقتصادی و جرائم علیه اموال که ارتباط مستقیم با معیشت مردم دارد.

وی در ادامه بیان کرد: امروز با اتحاد و همدلی مسئولین شهرستان راور و نتیجه تقویت نظارت ها، اقدام مهمی در حوزه کاهش قیمت محصولات پروتوئینی در شهرستان و قطع دست دلالان و سودجویان از اموال مردم صورت گرفته است. بحمدالهی ورود و توزیع گوشت سفید و قرمز، با قیمت مناسب با همت و همکاری شهرداری، ادارات صنعت و معدن و جهاد کشاورزی آغاز گردیده است، باید این روند مستمر باشد تا در ادامه شاهد گرانی بی رویه قیمت ها در شهرستان نباشیم.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری راور اظهار کرد: دولت نهاده های دامی را جهت تعدیل قیمت گوشت بین دامداران توزیع می کند لذا مسئولین جهاد کشاورزی، صنعت و معدن باید در زمینه ساماندهی نهاده های دامی در شهرستان اقدام و توزیع هدفمند این نهاده ها را، با جلب نظر کارشناسان انجام دهند و از دامداران زحمت کش نیز خواسته شود محصول خود را در شهرستان خود، با قیمت مناسب در اختیار مردم شریف و نجیب، قرار دهند.

فرحبخش افزود: از آذر ماه سال گذشته طرح کنترل و نظارت بر بازار در شهرستان راور آغاز گردید، که آثار و نتایج مثبتی را به دنبال داشته است، از جمله این نتایج، افتتاح فروشگاه مردمی شهر و شهروند، پیگیری ساخت میدان دام به همت شهرداری، ساماندهی توزیع مرغ و کالاهای تنظیم بازار، به همت اتحادیه ها و اداره صنعت و معدن، را می توان بر شمرد و در آخرین اقدام نیز با همت و همگرایی اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان، موضوع توزیع گوشت قرمز ساماندهی شد و این اتحاد و همدلی مسئولین شهرستان باعث کاهش چشمگیر قیمت محصولات پروتوئینی، در شهرستان راور شد.

فرحبخش افزود: تعیین قیمت ها، نباید توسط دلالان و سود جویان صورت پذیرد، بلکه متولیان و مسئولین امر باتوجه به واقعیات جامعه، می بایست نسبت به تعیین و تنظیم قیمت ها با جلب نظر کارشناسان امر، اقدام نمایند.

رئیس دادگستری شهر راور در پایان بیان کرد: در صورت گزارش ضابطین و بازرسان، دادگستری شهرستان راور با هرگونه اخلال در نظام اقتصادی و سود جویی و تبانی در افزایش قیمت ها و کشتار غیر مجاز دام های مولد و آبستن و احتکار و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، وفق قوانین و مقررات برخورد مقتضی خواهد نمود.

در ادامه استوار زاده معاون دادستان راور اظهار داشت: در راستای اجرای دقیق دستورالعمل دادستانی کل کشور مبنی بر نظارت بر توزیع مایحتاج عمومی و حفظ حقوق عامه طرح کنترل و نظارت بر بازار برای پیشگیری از وقوع جرایم و مفاسد اقتصادی و گران فروشی و احتکار و ….. در شهرستان راور با قدرت پیگیری و اجرا خواهد شد.

استوار زاده در ادامه بیان کرد: با توجه به حساسیت موضوع کشتار دام های مولد و پیشگیری از بحران کمبود گوشت در آینده به اداره دامپزشکی دستور داده شد تا نظارت خود را برکشتار دام در شهرستان تشدید کند و از کشتار دام های مولد و آبستن جلو گیری کند.

وی در ادامه بیان کرد: دادستانی شهرستان راور در راستای رفاه حال مردم شهروندان عزیز مصمم است با همدلی و کمک همه مسئولین از جرایم و تخلفاتی صنفی و بهداشتی و افزایش بی رویه قیمت ها به ویژه گوشت قرمز در شهرستان پیشگیری نماید.

استوارزاده در ادامه افزود: لذا از فرماندهی انتظامی،رؤسای محترم ادارات صنعت و معدن، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، شهردار محترم که پیگیر موضوع کاهش قیمت گوشت قرمز در شهرستان هستند می خواهیم که از ورود دام قاچاق، مریض و آلوده، به شهرستان جلوگیری کنند. و در صورت ارتکاب جرم در این حوزه سریعا به دادستان گزارش، تا برخورد قانونی انجام شود.

وی در ادامه بیان داشت: می توان با همکاری بسیج اصناف واردات دام زنده را ساماندهی و کنترل کرد.این مهم با صدور مجوز محدود فقط برای افراد متعهد و معتمد جهت ورود دام امکان پذیر است.

استوار زاده در پایان خاطر نشان کرد: اداره جهاد کشاورزی باید با توزیع صحیح و هدفمند نهاده های دامی زمینه کاهش بیشتر قیمت محصولات پروتوئینی را فراهم نماید.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.