• تاریخ انتشار : سه شنبه 7 مرداد 1399 - 15:36
  • کد خبر : 12878
  • چاپ خبر

حجت الاسلام دکتر محمدی: امام باقر فرمودند:اسلام بر پنج رکن پایه گذاری شده است: نماز، زکات، روزه، حج، ولایت و در هیچ چیز به قدر ولایت توصیه و تأکید نشده است. (فروع کافی، ج ۴ ص ۶۲، ح ۱)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی راور سلام:به مناسبت شهادت امام محمد باقر علیه السلامامر به اطاعت از ولایت, حجت الاسلام دکتر محمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه راور ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام محمد باقر علیه السلام گفت:امام محمد باقر علیه السلام فرمودند:اسلام بر پنج رکن پایه گذاری شده است: نماز، زکات، روزه،

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی راور سلام:به مناسبت شهادت امام محمد باقر علیه السلام
امر به اطاعت از ولایت, حجت الاسلام دکتر محمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه راور ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام محمد باقر علیه السلام گفت:
امام محمد باقر علیه السلام فرمودند:اسلام بر پنج رکن پایه گذاری شده است: نماز، زکات، روزه، حج، ولایت و در هیچ چیز به قدر ولایت توصیه و تأکید نشده است. (فروع کافی، ج ۴ ص ۶۲، ح ۱)
وی عنوان کرد:طبق این حدیث هر انسان عادی و بدون غرض می فهمد که چقدر اهمیت مسأله ولایت بالاست که می توان گفت نوعی نظر خاص و ویژه شارع بر آن است که : نماز بی ولایت بی نمازی است/عبادت نیست نوعی خدعه بازی است.
دوستی و دشمنی در راه خدا
همچنین به مناسبت این روز شهادت غمبار آن امام همام روایتی دیگر را تقدیم می دارم باشد که ان شاء الله بهره وافی و کافی را ببریم.امام کحمد باقر علیه السلام فرمودند: «الایمان حب و بغض؛ ایمان، دوستی و دشمنی است.» (اصول کافی ترجمه مصطفوی ج ۱ ص ۲۶۶)


محمدی افزود: اگر هیچ روایتی جز این روایت از امام باقر(ع) نداشتیم باز جا داشت امام باقر(ع) را سیاسی ترین ‌شخص دوران خود بخوانیم؛ چرا ‌که امام، ایمان را دو کلمه می‌داند: ‌ دوستی با خدا و دوستان خدا و دشمنی با شیطان و دشمنان خدا.
روح سیاسی فرامین امام و دوستی و دشمنی برای خدا؛ یعنی همان که خداوند در آیه الکرسی فرموده: «فمن یکفر بالطاغوت و یومن بالله فقد استمسک بالعروه الوثقی لانفصام لها… »؛ آیه الکرسی که در تشرفی استثنایی تمام فرشتگان با هم آن ‌را بر پیامبر اکرم(ص) نازل فرمودند و مستحب است بعد از هر نماز دست بر روی چشم بگذاریم و آن ‌را تکرار کنیم تا چشممان به نورش روشن شود و بصیرت پیدا کنیم.
دشمنی با دشمنان خدا و دین روی دیگر و مکمل اسلام است، آنچنان که قرآن می‌ فرماید: «مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم».
اشداء علی الکفار یعنی نهضت عاشورا، یعنی اباالفضل العباس، یعنی انقلاب اسلامی ایران، یعنی مرگ بر آمریکا، یعنی مرگ بر انگلیس، یعنی مرگ بر استکبار، یعنی مرگ بر استبداد، یعنی مرگ بر نیرنگ و فریب، یعنی مرگ بر رژیمهای کودک کش، یعنی مرگ بر تحجر، یعنی نه شرقی نه غربی، یعنی هشت سال دفاع مقدس، یعنی تحمل ده‌ها سال تحریم، یعنی شعب ابی طالب، یعنی پریدن استخوان جمجمه‌ها و بیرون زدن حدقه از چشم‌ها، یعنی خون، یعنی جهاد، یعنی شهادت، یعنی غیرت، یعنی…
اشداء علی الکفار؛ نقطه ریزش‌ها و رویش‌هاست، نقطه جدایی مرد از نامرد، مومن از کافر، حسینی از یزیدی، حق از باطل و ذلت از عزت است.
امروز مصداق بارز آن را می توان در بین داعیه داران و جولان کنندگان به ظاهر عرصه خدمت به مردم دید که عده ای به جای ایستادن در سینه استکبار و قاتلین نسل بشر و خون آشامان تاریخ و دفاع و خدمت برای مردمشان دقیقا برعکس عمل می کنند و دنبال به دست آوردن دل ظالمان و جائران هستند و هیچ برایشان مهم نیست که مردمشان چه مشکلاتی دارند و با چه گرفتاریهایی دست و پنجه نرم می کنند.
محمدی خاطر نشان کرد: قطعا سیره سیاسی اجتماعی امام محمد باقر علیه السلام می تواند الگویی بسیار خوب برای سیاستمداران و دولتمردان ما باشد تا با خدمت جهادی به این مردم نجیب و عزیز و مسلمان ، موجبات رضای الهی را برای خود فراهم آورند.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.