• تاریخ انتشار : دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 - 14:46
  • کد خبر : 12353
  • چاپ خبر

آغاز عملیات واکسیناسیون علیه بیماری آبله برای بیش از ۴۰ هزار راس دام سبک در شهرستان راور

به گزارش پایگاه خبری راور سلام، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان راور گفت: از بیست اردیبهشت ماه امسال بیش از ۴۰ هزار راس دام سبک این شهرستان علیه بیماری آبله واکسینه می گردند. به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان راور، دکتر علیرضا اسلامی با اشاره به اقدامات دامپزشکی این شهرستان در مبارزه با بیماری

به گزارش پایگاه خبری راور سلام، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان راور گفت: از بیست اردیبهشت ماه امسال بیش از ۴۰ هزار راس دام سبک این شهرستان علیه بیماری آبله واکسینه می گردند.

به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان راور، دکتر علیرضا اسلامی با اشاره به اقدامات دامپزشکی این شهرستان در مبارزه با بیماری های دام اظهار داشت : یکی از برنامه های کنترل بیماری فوق العاده خطرناک آبله علاوه بر لزوم رعایت مقررات بهداشتی قرنطینه ای، واکسیناسیون دوره ای
جمعیت دامی است.

وی افزود: بدین منظور از بیست اردیبهشت ماه امسال بیش از ۴۰ هزار راس دام سبک این شهرستان توسط اکیپ های واکسیناسیون این شبکه واکسینه می گردند که از این تعداد حدود ۶هزار راس گوسفند وحدود ۳۶هزار راس بز می باشد.

اسلامی گفت : بیماری آبله گوسفند و بز به شدت مسری بوده و با ایجاد مرگ ومیر در دام های جوان منجر به خسارات اقتصادی به دامداران می شود.

وی بیان داشت : با توجه به اینکه پیشگیری بهتر و کم هزینه تر از درمان بیماری ها است لذا واکسیناسیون یکی از مؤثرترین راه های جلوگیری از بیماری در دام ها محسوب می شود.

اسلامی تصریح کرد :این بیماری با تاول های پوستی قرمز رنگ اغاز می شود واز طریق تماس مستقیم دام جدید خریداری شده و یا هنگام استفاده از آبشخورهای عمومی منتقل می گردد لذا رعایت مدت زمان لازم برای قرنطینه دام ها باید مد نظر قرار گیرد.

دکتراسلامی در پایان از دامداران درخواست کرد تا در صورت مشاهده هر گونه علائم مشکوک در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.