• تاریخ انتشار : شنبه 4 مرداد 1399 - 13:41
  • کد خبر : 12865
  • چاپ خبر

آغاز طرح واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در راور

به گزارش پایگاه خبری راور سلام، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان راور گفت: طرح واکسیناسیون تب برفکی در شهرستان راور برای ۹۵۰ دام سنگین آغاز شد. دکتر علیرضا اسلامی با اشاره به اقدامات دامپزشکی این شهرستان در مبارزه با بیماری‌های دام اظهار داشت: یکی از برنامه‌های کنترل بیماری فو‌ق العاده مسری و خطرناک تب برفکی، علاوه

به گزارش پایگاه خبری راور سلام، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان راور گفت: طرح واکسیناسیون تب برفکی در شهرستان راور برای ۹۵۰ دام سنگین آغاز شد.

دکتر علیرضا اسلامی با اشاره به اقدامات دامپزشکی این شهرستان در مبارزه با بیماری‌های دام اظهار داشت: یکی از برنامه‌های کنترل بیماری فو‌ق العاده مسری و خطرناک تب برفکی، علاوه بر لزوم رعایت مقررات بهداشتی قرنطینه‌ای، واکسیناسیون دوره‌‌‌ای جمعیت دامی است.

اسلامی گفت: در طول اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی بیش از ۹۵۰ راس دام سنگین شهرستان علیه بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه پیشگیری بهتر و کم‌ هزینه‌تر از درمان بیماری‌ها است، لذا واکسیناسیون یکی از مؤثرترین راه‌های جلوگیری از بیماری در دام‌ها محسوب می‌شود به همین منظور دامداران ضمن رعایت اصول امنیت زیستی، از خرید و فروش، جابجایی و حمل و نقل غیرمجاز دام، تماس با دلالان دام و حضور در مناطق پر خطر و پرتراکم دام، یا گله‌های مبتلا به شدت خودداری کنند.

وی تصریح کرد: کاهش تولید شیر و یا قطع ناگهانی آن و سقط جنین در دام‌ها، مرگ و میر و تلفات بره‌ها و گوساله‌ها، قطع ناگهانی اشتهای دام به سبب ایجاد تاول‌های دهانی و عدم تمایل دام به خوردن خوراک و وقوع لنگش از جمله علائم بیماری ویروسی تب برفکی در جمعیت دامی است.

اسلامی تصریح کرد: یکی از وظایف ذاتی دامپزشکی، صیانت از سرمایه دامی کشور است و به این منظور اکیپ‌های فنی و عملیاتی دامپزشکی شهرستان راور به طور مستمر کار واکسیناسیون دام‌ها را انجام می‌دهند.

اسلامی تصریح کرد: همکاری دامداران با اکیپ‌های واکسیناسیون کمک زیادی به زیر پوشش قرار دادن جمعیت دامی شهرستان راور می‌کند.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.