• تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 - 7:29
  • کد خبر : 14784
  • چاپ خبر
رئیس دادگستری شهرستان راور گفت:

پایش و رصد اقدامات انتخاباتی زیر ذره‌بین دستگاه قضا

رئیس دادگستری شهرستان راور گفت: پایش و رصد مستمر کلیه اقدامات انتخاباتی، ایجاد هماهنگی بین ستادها و ارشاد و انذار تشکل‌های و گروه‌ها از جمله وظایف مهم ستادهای انتخاباتی در راستای اقدامات پیشگیرانه است. مسلم کاربخش درجلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان راور با موضوع پیشگیری و پیگیری جرائم انتخاباتی برگزار شد، با

رئیس دادگستری شهرستان راور گفت: پایش و رصد مستمر کلیه اقدامات انتخاباتی، ایجاد هماهنگی بین ستادها و ارشاد و انذار تشکل‌های و گروه‌ها از جمله وظایف مهم ستادهای انتخاباتی در راستای اقدامات پیشگیرانه است.

مسلم کاربخش درجلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان راور با موضوع پیشگیری و پیگیری جرائم انتخاباتی برگزار شد، با اشاره به قانون جدید انتخابات گفت: در این قانون به موارد زیادی اشاره و جرم انگاری شده است و لازم است تا همه عوامل اجرایی از این قانون جدید انتخابات، آگاهی های لازم را داشته باشند.

وی افزود: شورای پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه مصوبه را ابلاغ کرده که دارای بندها و نکات بسیار مهمی است و اطلاع رسانی این قوانین بسیار مهم می‌باشد.

این مقام قضائی الزام به مفاد مواد ۷۳ و ۷۵ قانون جدید انتخابات را لازم برشمرد و گفت: در این مواد تکلیف کلیه ادارات و نهادهای دولتی در رابطه با نوه استفاده از امکانات دولتی به خوبی روشن شده است و هیچ یک از کارکنان دولت حق سوء استفاده از جایگاه شغلی و امکانات دولتی را در جهت تبلیغات ندارد.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم راور تصریح کرد: در راستای پیشگیری از جرائم انتخاباتی دو شعبه ویژه در دادسرا و دادگاه تعیین شدند که در صورت اعلام جرم در این شعب به تخلفات رسیدگی خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور نیز ضمن تاکید بر برگزاری مستمر جلسه ستاد انتخابات افزود: با توجه به حساسیت‌های موجود در انتخابات پیش رو، لازم است تا کلیه عوامل نسبت به مفاد قانون جدید انتخابات آگاهی لازم را داشته باشند.

مجتبی استوارزاده بر برگزاری دوره‌های آموزشی به طور عام و خاص برای ضابطین اشاره کرد و افزود: اطلاع رسانی، تشریح و توضیح مفاد قانون انتخابات از طریق رسانه‌های جمعی ضروری است و باید کلیه کارکنان نسبت به حساسیت موضوع آگاهی داشته و از تبلیغ و اظهار نظر در رابطه با نامزد خاصی اجتناب نمایند.
انتهای خبر/کمساری

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.