• تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 - 8:58
  • کد خبر : 14058
  • چاپ خبر

کد یکتا و سامانه سیماک که در شهرداری راور اجرا می شود چیست؟

به گزارش پایگاه خبری راور سلام، مهندس رحیمی پور راوری شهردار راور با توجه به مطرح شدن برخی انتقادها در خصوص کد یکتا و سامانه سیماک توضیحاتی به خبرنگار راورسلام ارائه کرد: وی گفت: سیماک مخفف” سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور” بوده و یک زیرساخت نرم‌افزاری برای مدیریت بهتر املاک است و هدف اصلی آن

به گزارش پایگاه خبری راور سلام، مهندس رحیمی پور راوری شهردار راور با توجه به مطرح شدن برخی انتقادها در خصوص کد یکتا و سامانه سیماک توضیحاتی به خبرنگار راورسلام ارائه کرد:

وی گفت: سیماک مخفف” سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور” بوده و یک زیرساخت نرم‌افزاری برای مدیریت بهتر املاک است و هدف اصلی آن ساده کردن صدور مجوزهای ساخت و ساز در شهرها و روستاها میباشد که توسط شهرداری‌ها و دهیاری های سراسر کشور صورت می‌گیرد.

رحیمی پور افزود: سیماک بستری یکپارچه و هماهنگ برای صدور استعلامات بین دستگاههای خدمات رسان(آب،برق،گاز و …) فراهم کرده و باعث تسریع در پاسخ آن‌ها می گردد.

شهردار راور اظهار داشت: انجام فرآیندها بصورت الکترونیکی، شفافیت، رعایت ضوابط،حذف سیستم دستی و سنتی صدور مجوز، جلوگیری از تخلفات و از همه مهمتر کاهش مراجعه حضوری ارباب رجوع به ادارات مربوطه در آینده ای نزدیک از محاسن این سامانه است.

رحیمی پور اضافه کرد: در این سامانه هر ملک با یک شناسنامه واحد یا کد یکتا شناخته می‌شود.

شهردار راور گفت: شاید برخی افراد از مراجعه به دفاتر پیشخوان ‌و هزینه کرد برای تشکیل پرونده و دریافت کد یکتای ملک گله مند هستند زیرا تصور می کنند برای انجام هر کار در شهرداری و در هر نوبت مراجعه برای یک‌ ملک می بایست به دفاتر پیشخوان مراجعه و هزینه نقشه برداری و دریافت کد یکتا را پرداخت کنند در حالیکه برای هر ملک تنها یکبار در دفاتر پیشخوان پرونده تشکیل و کد یکتا ارائه می گردد.

وی در ادامه تصریح کرد: کد یکتا در تمامی دستگاه های خدمات رسان معتبر می باشد و مخصوص شهرداری نیست.

مهندس رحیمی پور در پاسخ به خبرنگاری که بیان کرد شنیده شده در استان کرمان این سامانه فقط در شهرداری راور اجرا می شود و چرا باید مردم‌ متحمل هزینه بشوند گفت: مجددا اعلام میکنم که این سامانه سراسری است و مخصوص استان کرمان نبوده و هم اکنون نیز در ۷۰ شهرداری در سطح استان کرمان در حال اجراست و با توجه به محاسنی که گفته شد اجرای آن در راستای حفظ منافع مردم عزیزمان است.

شهردار راور در پایان گفت: با ادامه روند این سامانه جای امیدواری است که بزودی کاغذ بازی اداری بین دستگاهها برای استعلامات حذف شود.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.