• تاریخ انتشار : یکشنبه 14 دی 1399 - 11:45
  • کد خبر : 13473
  • چاپ خبر

نگهداری و عرضه تخم مرغ شناسنامه دار بسته بندی در شرایط یخچالی اجباری می شود

علیرضا اسلامی از اجباری شدن نگهداری و عرضه تخم مرغ شناسنامه دار بسته بندی در شرایط یخچالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری راورسلام؛ علیرضا اسلامی رئیس دامپزشکی شهرستان راور خبر داد: نگهداری و عرضه تخم مرغ شناسنامه دار بسته بندی در شرایط یخچالی از اول بهمن ماه سالجاری اجباری می باشد.

رئیس دامپزشکی شهرستان راور در ادامه گفت: پیرو ابلاغ سند برنامه ملی ارتقاء کیفیت بهداشتی و تضمین سلامت تخم مرغ و همچنین تفاهم نامه همکاری مشترک فیمابین سازمان دامپزشکی کشور و معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فروشگاههای عرضه کننده تخم مرغ از اول بهمن ماه ۱۳۹۹ صرفا مجاز به عرضه تخم مرغ شناسنامه دار بسته بندی شده در داخل یخچال هستند.

علیرضا اسلامی بیان کرد: بدیهی است هر گونه تخطی از مفاد این اطلاعیه، مصداق تخلف بهداشتی بوده و برخورد قانونی برابر با مقررات جاری کشورانجام می شود.

اسلامی با اعلام این مطلب که با عرضه تخم مرغ به صورت بسته‌بندی، سلامت تخم مرغ تضمین می گردد، گفت: تخم مرغ یک کالای استراتژیک و از مهم ترین فراورده های خام پروتئینی و دارای ارزش غذایی بالایی می باشد.

وی در این رابطه افزود: این فراورده یکی از معدود غذاهای طبیعی است که نیازهای بدن را بطور متعادل تأمین می نماید اما از جمله ده غذای پرخطر در انتقال بیماری به انسان نیز می باشد لذا نظارت دقیق بر تولید تا عرضه این محصول ضروری می باشد.

اسلامی اظهار کرد: شناسنامه دار کردن و بسته بندی تخم مرغ و رعایت زنجیره سرد از مرحله تولید تا عرضه، سبب بهبود و تقویت سیستم کنترل و نظارت دقیق بر روند تولید تا عرضه تخم مرغ، رعایت زنجیره سرد و امکان ردیابی آن در تمامی مسیر زنجیره تولید تا مصرف،  هویت‌دار شدن این محصول(دارای مشخصات تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، محل تولید و بسته‌بندی)و … خواهد شد.

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا، اجرای این طرح سبب جلوگیری از بروز آلودگی ثانویه در اثر تماس با دست فروشندگان، خریداران، شانه و کارتن آلوده به انواع میکروب می گردد.

اسلامی در پایان اعلام کرد: تضمین سلامت فرآورده های خام دامی از وظایف برجسته حاکمیتی دامپزشکی می باشد که سازمان دامپزشکی با ارتقای کیفیت و تامین سلامت فرآورده های خام دامی، شناسنامه دار نمودن، بسته بندی، عرضه مناسب محصولات دامی و … در رونق تولید با کیفیت محصولات دامی و صادرات فراورده های خام دامی، جلب رضایت مصرف کنندگان، حفظ حقوق تولید کنندگان و شهروندان نقش مهم ایفا می نماید.

انتهای پیام/کارگرزاده

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.