• تاریخ انتشار : یکشنبه 22 تیر 1399 - 15:22
  • کد خبر : 12791
  • چاپ خبر

قطعی اب کهنوج و حجت آباد فیض آباد، مشکلی که امان ساکنین این روستا را بریده است

به گزارش پایگاه خبری راور سلام؛ مدت هاست که مردم شریف روستای کهنوج و حجت آباد فیض آباد راور با مشکل نبود آب روبرو هستند اما اقدامی از سوی مسئولین در این زمینه صورت نمی گیرد. در همین راستا خبرنگار راور سلام گفت و گویی با مجید نخعی دهیار روستای کهنوج فیض آباد داشته است.نخعی

به گزارش پایگاه خبری راور سلام؛ مدت هاست که مردم شریف روستای کهنوج و حجت آباد فیض آباد راور با مشکل نبود آب روبرو هستند اما اقدامی از سوی مسئولین در این زمینه صورت نمی گیرد. در همین راستا خبرنگار راور سلام گفت و گویی با مجید نخعی دهیار روستای کهنوج فیض آباد داشته است.
نخعی در این گفت و گو به خبرنگار ما گفت: سال ۱۳۷۳ در روستای کهنوج و حجت آباد یک چشمه آب به عنوان چشمه آب درب آب فیض آباد توسط خودیاری مردم حدود ۶ میلیون تومان خریداری شد. که در آن زمان به علت کمی جمعیت تا ۳ الی ۴ سال جوابگوی آب این روستاها بود و پس از آن وضعیت آب به سمتی پیش رفت که جیره بندی می شد و مردم در ۲۴ ساعت ۶ الی ۸ ساعت آب داشتند.

نخعی افزود: پس از این مدت با توجه به بازدید ها و پیگیری های صورت گرفته توسط مسئولین تصمیم گرفته شد که آب منطقه فیض آباد به صورت مجتمعی باشد به این معنی که آب حدود ۱۵ روستا و آبادی باهم تامین شود، در همین راستا در مسیر رود کر که منتهی به معدن همکار است چاهی با اعتبار نزدیک به ۳ میلیارد تومان حفر شد.

دهیار کهنوج بیان کرد: پس از حفر این چاه بنا بر این بود که تا شمشیر آباد که دورترین نقطه کوه جهر و فیض آباد که بالاترین نقطه است کل منطقه به صورت تجمیعی آب رسانی شود اما بنا به دلایلی که گفته شده عدم کارشناسی است این اقدام نیز جوابگو نبوده است.

وی در ادامه گفت: زمانیکه این چاه حفر شد ثانیه ای حدود ۴۵ لیتر آب داشته اما اکنون به گفته مسئولین آب و فاضلاب در ثانیه ای ۷ لیتر اب دارد که همین ۷ لیتر اگر به صورت مساوی تقسیم می شد روستاها به صورت بهتری از آب بهره مند می شدند. اما متاسفانه این آب از روستاهای بالادست فیض آباد تامین می شود و با توجه به اینکه لوله آب با فیض آباد مشترک است، به کهنوج و حجت آباد، آب نمی رسد و روزانه حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت آب داریم.

نخعی همچنین گفت: در این روستا مشکل واگذاری زمین برای ساخت و ساز نیز وجود دارد که علت آن کمبود آب است.

دهیار کهنوج فیض آباد خاطرنشان کرد: مشکل آب این منطقه مشکل حادی شده که در این وضعیت بیماری کرونا و فصل خرمن کوبی و برداشت گندم دامن گیر مردم شده است که البته مسئولین آب و فاضلاب، بخشدار، فرماندار و نمایندگان مجلس در جریان این موضوع بوده و علی رغم انجام تمام پیگیری ها از قبال اداری متاسفانه کسی جوابگو نیست و تا این لحظه اقدامی صورت نگرفته است.


انتهای پیام/ ک

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.