• تاریخ انتشار : شنبه 6 شهریور 1400 - 18:32
  • کد خبر : 13995
  • چاپ خبر

علت زوال و خشکیدگی درختان در راور چیست؟/ از شایعات مردم تا پاسخ شهردار راور+تصاویر

شهردار راور: در زمینه فضای سبز قصد ما بر این است که کار علمی انجام دهیم، خشکی درختان می تواند علل مختلفی داشته باشد اما در حال حاضر هیچ کس نمی تواند دلیل قطعی برای خشک شدن درختان بیان کند. به گزارش “راور سلام”؛ خشکیدگی شمار قابل توجهی از درختان از جمله بلوار مصلی و

شهردار راور: در زمینه فضای سبز قصد ما بر این است که کار علمی انجام دهیم، خشکی درختان می تواند علل مختلفی داشته باشد اما در حال حاضر هیچ کس نمی تواند دلیل قطعی برای خشک شدن درختان بیان کند.

به گزارش “راور سلام”؛ خشکیدگی شمار قابل توجهی از درختان از جمله بلوار مصلی و همچنین قطع درختان خشکیده کاج در بلوار شهید کاربخش توسط شهرداری در راور شایعاتی مبنی بر کوتاهی شهرداری در آبیاری این درختان را به دنبال داشت.

اما طبق گزارش خبرنگار راور سلام، با گذر از خیابان‌های شهر خواهیم دید که این مشکل در سایر نقاط شهر حتی مدارس و بیمارستان نیز وجود دارد.

رحیمی پور شهردار راور در گفتگو با خبرنگار ما در پیگیری مسئله فضای سبز شهرستان گفت: در زمینه فضای سبز قصد ما بر این است که کار علمی انجام دهیم که در این زمینه تیم تحقیقاتی دانشگاه شهید باهنر کرمان از فضای سبز شهرستان بازدید کرده و در حال بررسی عوامل موثر در فضای سبز می باشند.

وی افزود: خشکی درختان می تواند علل مختلفی از جمله؛ میزان آب، شوری آب، گرمی هوا، آفت، تغییر اقلیم و.. داشته باشد اما در حال حاضر هیچ کس نمی تواند دلیل قطعی برای خشک شدن درختان بیان کند و طبق گفته کارشناسان تیم تحقیقاتی دانشگاه شهید باهنر خشکی درختان کاج در بسیاری از نقاط استان از جمله باغ شاهزاده ماهان، شهرستان سیرجان و… نیز مشهود است که در حال بررسی علت موضوع هستند.

رحیمی پور گفت: هدف ما این است اگر درختی کاشته می شود سازگار با شرایط محیطی راور باشد که نیازمند ازمایشات و تحقیقات علمی می باشد البته این مسئله زمان می‌برد و تا آن زمان فضای سبز موجود را حفظ خواهیم کرد و اگر قرار به کاشت درختی باشد از گونه هایی که مطمئن هستیم با شرایط شهرستان سازگار هستند مانند زیتون تلخ استفاده خواهیم کرد.

وی در رابطه با نخل های بلوار مصلی با اشاره به این که تعدادی از این درختان زنده هستند و سال گذشته محصول هم داشته اند گفت: این طرح، یک طرح علمی نبوده اما طبق تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیدیم که رطب مضافتی برای راور مناسب است.

وی افزود: بدیهی است که هیچ کس نمی خواهد درختی را بکارد که خشک می شود و اگر به ثمر می رسیدند بسیار مفید تر از درختانی نظیر آکالیپتوس و کاج بودند.

رحیمی پور در پایان گفت: شخصی که این نخل ها از او خریداری شده بر آبدهی و کاشت نظارت داشته و براساس راهنمایی وی این نخل ها را تا شهریور ماه نگه خواهیم داشت اما علت خشک شدن این نخل ها نیز نیاز به بررسی کارشناسانه دارد.

خالی از لطف است اگر از اقدامات موثر شهرداری در زمینه فضای سبز که به نتیجه رسیده است سخنی به میان نیاوریم.
از جمله این اقدامات درختان کاشته شده در بلوار دانشجو است بلواری که قبل از آن هیچ درختی نداشت.

انتهای پیام/ کارگرزاده

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.