• تاریخ انتشار : شنبه 8 شهریور 1399 - 9:19
  • کد خبر : 13035
  • چاپ خبر

سرمایه مقاومت امروز ما در برابر استکبار،نهضت عاشورا است/ اباعبدالله (ع) قرن های متمادی صدای مظلومین جهان است

نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کردند: سرمایه مقاومت امروز ما در برابر دنیای استکبار که در رأس آنها آمریکا است سرمایه نهضت عاشورا و هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه است و امروز بیش از گذشته به نهضت عاشورا برای پایداری از انقلاب اسلامی نیازمندیم. به گزارش پایگاه خبری راور سلام، به نقل از راه

نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کردند: سرمایه مقاومت امروز ما در برابر دنیای استکبار که در رأس آنها آمریکا است سرمایه نهضت عاشورا و هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه است و امروز بیش از گذشته به نهضت عاشورا برای پایداری از انقلاب اسلامی نیازمندیم.

به گزارش پایگاه خبری راور سلام، به نقل از راه آرمان ؛ در ایام سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و یاران ایشان قرار گرفته ایم و امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند آموزه های نهضت عاشورای سیدالشهدا علیه السلام هستیم.

سرمایه مقاومت ما در برابر دنیای استکبار، سرمایه نهضت عاشورا و هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه است

آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه اباعبدالله الحسین علیه السلام در اولین برخود با حُر در کربلا فرمودند «فلکم فی اسوه؛ شما باید از من سرمشق بگیرید، گفت: سه نگاه تاریخی، عاطفی و تحلیلی در رابطه با نهضت سیدالشهدا علیه السلام وجود دارد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام حسین علیه السلام خود بر نگاه تحلیلی تأکید داشتند، بیان کرد: نگاه تحلیلی همان است که ما باید از نهضت اباعبدالله علیه السلام درس و عبرت بگیریم و معنای نگاه تحلیلی« کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا » است و این متن اگر چه روایت نیست اما روح همه زیارت های سیدالشهدا است

وی ادامه داد: در محرمی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود، امام فرمودند «محرم، پیروزی خون بر شمشیر است» و این نگاه تحلیلی است؛ مقام معظم رهبری نیز نگاه تحلیلی دارند که عبرت های عاشورا را مطرح می کنند.

آیت الله خاتمی ابراز کرد: مجالس و محافل حسینی بهترین فرصت برای تبیین نگاه تحلیلی سیدالشهدا علیه السلام است و اگر چه نگاه تاریخی در جای خود مفید است و نگاه عاطفی یعنی گریه بر سالار شهیدان باید مطرح باشد و اهل بیت علیه السلام این نگاه را مطرح کرده اند، منتها گریه شود باید همراه با شعور باشد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطر نشان کرد: سرمایه مقاومت امروز ما در برابر دنیای استکبار که در رأس آنها آمریکا است سرمایه نهضت عاشورا و هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه است و امروز بیش از گذشته به نهضت عاشورا برای پایداری از انقلاب اسلامی نیازمندیم.

اباعبدالله علیه السلام پس از قرن ها هنوز صدای مظلومین جهان است

حجت الاسلام و المسلمین محمد بهرامی خوشکار در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت شهادت امام حسین علیه السلام و یاران ایشان گفت: سیدالشهدا علیه السلام در دهم محرم سال ۶۱ هجری در سرزمین داغ نینوا به شهادت رسید و پرونده روح ایشان در این سرزمین به آسمان پرواز کرد و به همین جهت او را سیدالشهدا علیه السلام نامیدند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اباعبدالله علیه السلام پس از قرن های متمادی هنوز صدای مظلومین جهان است و سر قافله و سر سلسله کسانی است که آسایش خود را به خطر می‌اندازند تا آنکه ظالمان و بیدادگران آسایش مردم را به خطر نیندازند.

وی اظهار کرد: امام حسین علیه السلام دارای ویژگی های زیادی است از جمله آنکه ایشان هیچ زمانی از مرگ هراس نداشتند و مرگ در راه خدا را عزت می دانست و زندگی با ظالمان را ننگ می پنداشت.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی خوشکار با بیان اینکه امام حسین علیه السلام در بخشندگی معروف بود به گونه ای که جای کیسه های آذوقه ای که برای مسکینان می برد در روز عاشورا آشکار بود، تصریح کرد: ایشان تابع محض امام و ولی زمان خود بودند و فرمان های پدر بزرگوار خود را بدون چون چرا اطاعت می کردند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: اباعبدالله علیه السلام از برادر بزرگتر خود امام حسن علیه السلام تا زمانی که ایشان به شهادت نرسیده بودند، اطاعت می کردند و ایشان را امام زمان خود می دانستند.

وی با تأکید بر اینکه سیدالشهدا علیه السلام با زیر دستان خود مهربان بودند و با آنان هم سفره می شدند و با مهربانی رفتار می کردند و حتی برخی از دشمنان اهل بیت او را محبوب ترین زمینیان آسمان می دانستند.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی خوشکار تأکید کرد: امام حسین علیه السلام در تمام احوال رضایت خدا را در نظر داشت و حتی زمانی که در گودال قتلگاه بود خون خود را به آسمان پاشید و رضایت خدا را طلب کرد و وجود خود را در معرض شمشیرهای ظالمان قرار داد تا خداوند از او راضی باشد و از این رضایت لذت می برد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: امام حسین علیه‌السلام ثارالله خون خداست و خداوند خون خواه اوست و انتقام او را از ستمکاران خواهد گرفت؛ اباعبدالله علیه السلام فرمودند” من کشته اشک چشم هستم و هیچ مومن مرا یاد نمی کند مگر آنکه گریه اش می گیرد”

وی در پایان خاطر نشان کرد: امام حسین علیه السلام در خصوص خدمت به مردم فرمود” اینکه مردم به شما نیاز دارند از نعمت‌های خداوند است و از این نعمت خسته و ملول نشوید زیرا در این صورت این نعمت از شما سلب می‌شود و به سراغ کسی دیگر می رود”.

قیام عدل اسلامی و مقابله با ظلم اباعبدالله(ع) باید برجسته شود

حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت ایام عزای سیدالشهدا علیه السلام با اشاره به آیه ۳۲ سوره حج در خصوص فلسفه عزاداری سید و سالار شهیدان گفت: عزایی که  همیشه باید آن را زنده نگه داشت و هرگز نباید فراموش بشود؛ عزاداری حسین بن علی علیه السلام است.

وی ادامه داد: ارزش هایی وجود دارد که باید نمودار و برجسته باشد و سر دست گرفته شود و در همه عالم، نمایان گردد؛ ارزش هایی چون عدل، مبارزه با ظلم و فساد، حماسه شهادت و بذل جان خود و عزیزان، صبر و استقامت در راه حق و امام حسین علیه السلام سمبل احیای عدالت اسلام، مبارزه با ظلم و فساد است.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی با بیان اینکه امام حسین علیه السلام حماسه شهادت است، ابراز کرد: شما که نام اباعبدالله علیه السلام را زنده نگه می دارید، یعنی طرفدار عدالت اسلامی هستید؛ اینکه پرچم سیاه بالای خانه می زنید یعنی وابسته به حسین علیه السلام هستیم؛ همان حسینی که در راه عدالت شهید شد؛ پس من وابسته به عدالت اسلامی هستم.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اینکه به ما گفته اند نگذارید این حادثه عظیم فراموش شود، وقتی این واقعه را بازگو می کنیم، می بینیم که چگونه سیدالشهدا علیه السلام برای عدل اسلامی قیام و در مقابل ظلم ایستادگی کرد.

وی تصریح کرد: در این حادثه حماسه و صحنه هایی را می بینیم که نظیرش در دنیا وجود ندارد و این تعظیم شعائر الهی است؛ یعنی هرکسی که شعارهای الهی را زنده کند و بزرگ بشمارد این نشانه  آن است که قلبی پاک و متقی و پرهیزکار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی تأکید کرد: امام حسین علیه السلام در دل هر مسلمان حقیقت خواه و عدالت طلب، جا دارد و دلیل این امر واضح است؛ چون هر مؤمنی در دل علاقه به اسلام دارد و به همین دلیل امام حسین علیه السلام را که در راه جانبازی اسلام می بیند که جان، مال و فرزندان خود را در راه اسلام فدا کرد، از اسلام جدا نمی بیند و اسلام را از  امام حسین علیه السلام جدا نمی بیند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.