• تاریخ انتشار : جمعه 10 اردیبهشت 1400 - 5:57
  • کد خبر : 13682
  • چاپ خبر

سد قدرونی راور کرمان پس از ۱۳ سال وقفه به بهره برداری رسید

به گزارش ” راور سلام” به نقل از ” ایرنا”؛ مدیرعامل آب منطقه ای کرمان با اشاره به اقدامات هشت سال گذشته حوزه سد سازی این استان گفت: سد قدرونی راور که عملیات اجرایی آن از سال ۸۷آغاز شده بود، با ساخت بیش از ۵۰درصد آن در دولت های یازدهم و دوازدهم ، پارسال به

به گزارش ” راور سلام” به نقل از ” ایرنا”؛ مدیرعامل آب منطقه ای کرمان با اشاره به اقدامات هشت سال گذشته حوزه سد سازی این استان گفت: سد قدرونی راور که عملیات اجرایی آن از سال ۸۷آغاز شده بود، با ساخت بیش از ۵۰درصد آن در دولت های یازدهم و دوازدهم ، پارسال به بهره برداری رسید.

علی رشیدی نژاد افزود: این پروژه  بمنظور جلوگیری از سیلاب های مخرب ۲ رودخانه هتکن و قدرونیه و تامین آب شهر راور اجرا شده و جزو پروژه های مهم حوزه آب استان کرمان بشمار می رود.

وی تصریح کرد: از مجموع آب ذخیره شده سد قدرونی، سه و نیم میلیون مترمکعب آب برای شهر راور نیاز داریم که ۱.۶ میلیون مترمکعب برای صنعت اختصاص داده می شود و ۱.۲ میلیون مترمکعب نیز برای امور زیست محیطی تنظیم شده است.

مدیرعامل آب منطقه ای استان کرمان اظهار داشت: شبکه تصفیه خانه و انتقال این سد نیز جزو برنامه های در دست اقدام وزارت نیرو است که با اتمام آن این منطقه نیاز آبی خود را تقریبا برطرف می کند.

راور در فاصله ۱۴۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان و در حاشیه کویر لوت واقع شده است که بحران خشکسالی و کم آبی فشار فزاینده ای بر این شهرستان و توابع آن وارد کرده به طوری که تامین نیاز آبی آن در اولویت قرار دارد.

ساخت سد قدرونی در ۵۰ کیلومتری این شهرستان به عنوان منبع مهم ذخیره و تامین آب بویژه در بخش آشامیدنی پس از ۱۳ سال در دولت تدبیر و امید تکمیل شد تا منبع مطمئنی برای آب منطقه باشد.

عملیات آبگیری سد قدرونی راور با حجم مخزن ۴۴ میلیون مترمکعب و با اعتباری بالغ بر ۹۷ میلیارد تومان با حضور وزیر نیرو ۱۷ شهریور ۹۹ به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.