• تاریخ انتشار : جمعه 9 مهر 1400 - 0:04
  • کد خبر : 14048
  • چاپ خبر

دیدار چهره به چهره رئیس دادگستری راور با زندانیان زندان مرکزی کرمان

رئیس دادگستری راور در راستای سیاست های عالی دستگاه قضایی از زندان مرکزی کرمان بازدید و با زندانیان دیدار چهره به چهره کرد. به گزارش پایگاه خبری راورسلام؛ در راستای اجرای سیاست های عالی دستگاه قضایی مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و رفع مشکلات قضایی و جلوگیری از اطاله دادرسی و حفظ حقوق شهروندی، باز

رئیس دادگستری راور در راستای سیاست های عالی دستگاه قضایی از زندان مرکزی کرمان بازدید و با زندانیان دیدار چهره به چهره کرد.

به گزارش پایگاه خبری راورسلام؛ در راستای اجرای سیاست های عالی دستگاه قضایی مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و رفع مشکلات قضایی و جلوگیری از اطاله دادرسی و حفظ حقوق شهروندی، باز اجتماعی شدن مددجویان و رفع مشکلات قضایی و افزایش نشاط و بررسی مشکلات آنها، فرحبخش رئیس دادگستری، استوارزاده معاون دادستان و احمدی دادیار شعبه دوم دادسرای راور از زندان مرکزی کرمان بازدید بعمل آوردند و با مددجویان دیدار چهره به چهره داشتند.

رئیس دادگستری راور در حاشیه این بازدید گفت: این بازدیدها در راستای اجرای سیاست‌های قوه و تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر توجه به امور زندانیان و تعیین تکلیف زندانیان تحت قرار و بر اساس تکلیف قانونی و آشنایی بیشتر با مشکلات زندانیان و کاهش جمعیت کیفری به صورت منظم و مستمر انجام می شود.

وی افزود: در راستای نتیجه بخش بودن بازدید ها از زندان، قضات می توانند به طور مستمر از وضعیت زندانی باخبر و بر اجرای مجازات در زندان ها نظارت داشته باشند.

این مقام قضایی تصریح کرد: تلاش ما بر این است که موارد ارفاقی و کمکهای قانونی لازم، مشمول مددجویانی که دارای صلاحیت های قانونی هستند بشود و زمینه آزادی و بازگشت آنها به کانون خانواده و جامعه فراهم شود.

فرحبخش بیان کرد: دستگاه قضایی در تلاش است تا از مجازات زندان به عنوان یک ابزار مؤثر اصلاحی و تربیتی و توانمندسازی زندانی برای فراگیری آموزه های مؤثر و مهارتهای اساسی زندگی و بازگشت سعادتمندانه به جامعه استفاده کند تا پس از آزادی از زندان و ورود به جامعه به عنوان یک فرد مفید برای زندگی اجتماعی مورد استقبال مردم و افکار عمومی قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه خدمت رسانی صادقانه و بی منت به مردم بهترین شکر است گفت: خدمتی که در راه احقاق حق و اجرای عدالت باشد، پسندیده است.

رئیس دادگستری راور اظهار کرد: اصلاح و تربیت مرتکبان جرم از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضایی است و با توجه به آثار سوء حبس بر زندانی و اعضای خانواده وی، در مواردی که مجرم متنبه گردیده و سیاستهای اصلاح و تربیت به نحو مطلوب اجرا شده، جهت پیشگیری از بروز آسیب مددجویان به نحو مقتضی به آغوش جامعه باز گردند.

در این بازدید تعدادی از مددجویان مسائل و درخواست های خود را در ارتباط با مسائل قضایی و اجرای احکام بیان داشته و رئیس دادگستری، دستورات لازم به منظور بررسی درخواستهای مطرح شده، صادر و ارائه گزارش و اعلام نتیجه به قضات رسیدگی کننده پرونده های قضایی منعکس گردید.

انتهای پیام/کارگرزاده

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.