• تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 تیر 1399 - 21:19
  • کد خبر : 12809
  • چاپ خبر

توصیه های مرکز بهداشت شهرستان در پی افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در راور

به گزارش پایگاه خبری راورسلام؛ در پی افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان به کرونا در شهرستان راور رییس مرکز بهداشت شهرستان راور توصیه هایی را به عموم همشهریان و کسبه ارائه نمود. رییس مرکز بهداشت شهرستان راور اظهار داشت: افزایش افراد دارای علایم و تعداد بیماران شناسایی شده قطعی کرونا طی هفته های اخیر زنگ خطر

به گزارش پایگاه خبری راورسلام؛ در پی افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان به کرونا در شهرستان راور رییس مرکز بهداشت شهرستان راور توصیه هایی را به عموم همشهریان و کسبه ارائه نمود.

رییس مرکز بهداشت شهرستان راور اظهار داشت: افزایش افراد دارای علایم و تعداد بیماران شناسایی شده قطعی کرونا طی هفته های اخیر زنگ خطر در شهرستان راور را به صدا در آورده و از آنجا که تعداد زیادی از ناقلین بدون علامت و یا شناسایی نشده در سطح جامعه تردد دارند، ضروری است تا عموم مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و بالاخص استفاده از ماسک و فاصله گزاری بیش از پیش اقدام نمایند.

اثنی عشری افزود: نظارت بر اصناف و مشاغل بویژه فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ از فردا تشدید خواهد شد و کلیه متصدیان و کارگران شاغل در صنوف مختلف و کارکنان ادارات ملزم به استفاده از ماسک هستند و در صورت مشاهده موارد تخلف به شدت برخورد خواهد شد و بالتبع اصناف و ادارات بایستی از ارائه خدمات به شهروندان فاقد ماسک خودداری نمایند.

وی خاطر نشان کرد: طی مکاتبه با اتاق اصناف اعلام گردیده که استفاده از ماسک برای کلیه متصدیان صنوف و مراجعه کنندگان به فروشگاه های بزرگ الزامی است و بایستی در محل درب ورودی این فروشگاه ها ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی به اندازه کافی وجود داشته باشد.

رئیس مرکز بهداشت راور با اعلام اینکه اکثر افراد در اجتماعات و بویژه میهمانی ها و مراسمات مختلف آلوده شده اند از شهروندان خواست تا از برگزاری و حضور در مراسم عروسی و ختم و … خودداری کنند.

وی در پاسخ به درخواست جمعی از شهروندان مبنی بر تعطیلی تالارها و مراسمات گفت: تصمیم در این موارد بر عهده ستاد کشوری و استانی است و محدودیت ها بر فرض اجرا موقت خواهد بود و آنچه راهگشاست رعایت موارد بهداشتی و استفاده از ماسک است زیرا برخی از موارد ابتلا متاسفانه مربوط به میهمانی های خانوادگی و دوستانه است.

اثنی عشری از مصوبه ستاد استان مبنی بر راه اندازی گشت ویژه پیشگیری از کرونا با همکاری دادگستری، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت جهت برخورد با متخلفان و برگزاری مراسم در منازل خبر داد و افزود: طی روزهای آینده و با ابلاغ دستورالعمل مربوطه جزییات بیشتر به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.