• تاریخ انتشار : سه شنبه 2 دی 1399 - 20:47
  • کد خبر : 13415
  • چاپ خبر

اعتراف مصطفی معین به مداخله واکسن های غربی کرونا در زنجیره ژنتیکی انسان

رییس شورایعالی نظام‌پزشکی، در یادداشتی تلگرامی نوشت: «واکسن جدید کرونا از نوع واکسن RNA است! با تزریق واکسن، بخش کوچکی از کُد ژنتیکی ویروس وارد بدن می‌شود و سیستم ایمنی آن را بعنوان یک عامل خارجی شناسایی می‌کند!» به گزارش پایگاه خبری راورسلام به نقل از راه آرمان؛ «دکتر مصطفی معین»، رییس شورایعالی نظام‌پزشکی، در

رییس شورایعالی نظام‌پزشکی، در یادداشتی تلگرامی نوشت: «واکسن جدید کرونا از نوع واکسن RNA است! با تزریق واکسن، بخش کوچکی از کُد ژنتیکی ویروس وارد بدن می‌شود و سیستم ایمنی آن را بعنوان یک عامل خارجی شناسایی می‌کند!»

به گزارش پایگاه خبری راورسلام به نقل از راه آرمان؛ «دکتر مصطفی معین»، رییس شورایعالی نظام‌پزشکی، در یادداشتی تلگرامی نوشت: «واکسن جدید کرونا از نوع واکسن RNA است! با تزریق واکسن، بخش کوچکی از کُد ژنتیکی ویروس وارد بدن می‌شود و سیستم ایمنی آن را بعنوان یک عامل خارجی شناسایی می‌کند!»

این اظهار نظر در کنار کمپین ضد انقلاب باهدف فشار به دولت ایران برای خرید واکسن خارجی از اروپا نگرانی ها از پیشبرد پروژه های ایجاد اختلالات ژنتیکی غرب و جنگ بیولوژیک با کشورهای غیر همسو را بیشتر کرده است.

همین موضوع باعث نگرانی بسیاری از کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت در جهان شده است. تولید واکسن های DNA و RNA یکی از ساده ترین ها است ، اما فن آوری های انتقال مواد ژنتیکی به سلول های بدن هنوز به خوبی توسعه نیافته اند و  بنابراین، تاکنون حتی یک واکسن مبتنی بر اسیدهای نوکلئیک در آزمایشات بالینی استفاده نشده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.