• تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 فروردین 1399 - 14:25
  • کد خبر : 12108
  • چاپ خبر

برگزاری ۲۳اجرای مشترک توسط هیئت های مذهبی کرمان در نیمه شعبان/نورافشانی استان کرمان از ۱۴نقطه این شهر به صورت همزمان

به گزارش مجله خبری راور سلام ایمان سالاری گفت:یک طرح کلی از سوی ستاد تبلیغات برای هیئت های شهر کرمان در نظر گرفته شده است، در این طرح برای شهرک های آپارتمان نشین ۲۳ اجرا را هماهنگ کرده ایم به عنوان کاروان شادی منتظران ظهور که توسط بچه های مذهبی، مساجد شهر و هیئت ها

به گزارش مجله خبری راور سلام ایمان سالاری گفت:یک طرح کلی از سوی ستاد تبلیغات برای هیئت های شهر کرمان در نظر گرفته شده است، در این طرح برای شهرک های آپارتمان نشین ۲۳ اجرا را هماهنگ کرده ایم به عنوان کاروان شادی منتظران ظهور که توسط بچه های مذهبی، مساجد شهر و هیئت ها برگزار می شود.
به گزارش راه آرمان؛ این روزها حال و هوای زندگی ها بسیار تغییر کرده است، ویروسی به نام کرونا معادلات زندگی ها را به هم ریخته است. رویه و روش زندگی عادی مردم دیگر حضور در فضای واقعی نیست بلکه افراد از حضور در جمع نهی می شوند.
ماه شعبان با آن همه جشن های ولادت ائمه که در خود دارد،امسال به گونه ای دیگر خودنمایی کرد. جشن ها و شادی هایی که به مناسبت اعیاد مختلف در این ماه برگزار می شد امسال تنها از طریق صفحات مجازی هیئت های مختلف برگزار شد.
علی کدخدایی مسئول هیئت ام المصائب کرمان دراین رابطه با خبرنگار ما گفت: از زمانی که ویروس کرونا مطرح شده است و ستاد مبارزه با کرونا در استان اعلام کرد که هیئت ها از ایجاد تجمع خودداری کنند تا بتوانیم کرونا را شکست دهیم، تصمیم گرفتیم برنامه ها را به صورت حضوری تعطیل کنیم و از طریق صفحات مجازی و به صورت زنده اجرا و به نمایش درآوریم.
وی بیان کرد: همه برنامه ها و مناسبت ها به همان روال گذشته از جمله شب های ولادت و یا شهادت که در بین مردم و تجمعات اجرا می شد اکنون در فضای مجازی پی گیری می شود.
کدخدایی اظهار کرد: برای نیمه شعبان نیز به همین روش برنامه های این هیئت اجرا می شود؛ برنامه احیا، دعای کمیل و پخش دعای آل یاسین از جمله برنامه هایی است که در شب نیمه شعبان به صورت مجازی از طریق صفحات مجازی این هیئت پخش می شود.
علی سیستانی مسئول هیئت دلباختگان یوسف زهرا، قوام مسئول هیئت شهدای بیت الله الحرام و گوهری مسئول هیئت تشنگان فرات نیز در گفتگو با خبرنگارما تاکید کردند که آن ها نیز برمهنامه های خود را از طریق فضای مجازی و صفحات متعلق به هیئت خود در شبکه های مجازی اجرا و برگزار می کنند.
ایمان سالاری مسئول هیئت زینبیون نیز می گوید این هیئت از طریق فضای مجازی و صفحات متعلق به خودش برنامه ها و جشن های اعیاد شعبانیه را اجرا کرده است.
سالاری در خصوص برنامه های نیمه شعبان توسط هیئت های مذهبی شهر کرمان به خبرنگار ما گفت: یک طرح کلی از سوی ستاد تبلیغات برای هیئت های شهر کرمان در نظر گرفته شده است، در این طرح برای شهرک های آپارتمان نشین ۲۳ اجرا را هماهنگ کرده ایم به عنوان کاروان شادی منتظران ظهور که توسط بچه های مذهبی، مساجد شهر و هیئت ها برگزار می شود.
وی ادامه داد: طرح کاروان شادی منتظران ظهور به مدت ۴ روز از سه شنبه ۱۹ فروردین ساعت ۴ عصر تا جمعه ۲۲ فروردین در مکان های تعیین شده اجرا می شود.
سالاری عنوان کرد: این طرح نمایشی متناسب با هر مکان و بر اساس موقعیت جغرافیایی اش چندین برنامه ده دقیقه ای اجرا می کند ضمن این که همزمان با اجرای برنامه های کاروان شادی منتظران ظهور؛ گندزدایی و ضدعفونی آپارتمان های آن محدوده نیز توسط نیروها جهادی انجام می شود.
مسئول کاروان شادی منتظران ظهور توضیح داد: برنامه به این شکل است که از طریق سیستم صوت از مردم درخواست می کنیم که کسی بیرون نیاید بلکه از پنجره و یا تراس شاهد برنامه باشند، نور افشانی، سرود خوانی از جمله برنامه هایی است که در این طرح در نظر گرفته شده است.
سالاری عنوان کرد: شب نیمه شعبان از بلندگوهای مساجد دعای الهی عظم البلاء پخش می شود همچنین بعد از آن آسمان کرمان از ۱۴ نقطه مختلف از جمله مساجد، مهدیه صاحب الزمان و … قرار است نور افشانی شود ضمن این که احیای نیمه شعبان به صورت پخش مستقیم از شبکه ۵ کرمان و از مهدیه صاحب الزمان آن هم بدون جمعیت پخش می شود.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.