• تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 تیر 1399 - 12:03
  • کد خبر : 12619
  • چاپ خبر

کرونا همچنان در راور می تازد/وضعیت قرمز

بعداز شیوع کرونا با گذشت زمان ، بسیاری از مسئولان وکارشناسان بهداشت تاکید کردند که برای ادامه فعالیتهای اقتصادی ونجات جان ده ها هزار نفر لازم است، مردم در جامعه از ماسک استفاده کنند،توصیه ای که مردم آن را جدی نگرفتند ،وحالا بی مهابا وبدون ماسک در خیابان ها قدم می زنند و به فعالیت

بعداز شیوع کرونا با گذشت زمان ، بسیاری از مسئولان وکارشناسان بهداشت تاکید کردند که برای ادامه فعالیتهای اقتصادی ونجات جان ده ها هزار نفر لازم است، مردم در جامعه از ماسک استفاده کنند،توصیه ای که مردم آن را جدی نگرفتند ،وحالا بی مهابا وبدون ماسک در خیابان ها قدم می زنند و به فعالیت خود مشغول هستند .

اگر چه این روز ها تعداد اندکی از همشهریان به خاطر ترس از کرونا،با ماسک در خیابان ها حاضر می شوند،اما عده ای کرونارا جدی نگرفنه اند،درحالی که پیش از این راور با کاهش آمار مبتلایان روبه رو شده بود اما اخیرابا توجه به عدم رعایت پروتوکل بهداشتی شاهد افزایش میزان مبتلایان به کرونا هستیم وزنگ خطر کرونا در راور به صدا درآمده است.

علی رغم اینکه مسئولان بهداشتی  ودرمانی شهرستان تاکید دارند که مردم باماسک درمجامع ومعابر عمومی حاضر شوند ،اما با قدم زدن در سطح شهر می بینیم که افراد بدون ماسک درشهر ومناطق شلوغ تردد می کنند. وتوصیه ها را جدی نگرفتند،چه چیزی باعث می شود که مردم ازماسک استفاده نکنند؟؟!

خبر نگار راور سلام به سطح شهر رفته واز نزدیک با چند نفر از شهروندان صحبت کرده است و وضعیت استفاده ازماسک را توسط همشهریان بررسی نموده است.

چرا از ماسک استفاده نمی کنیم؟!!

شهروندی می گوید :بیماری کرونارا جدی نگرفتم ،کرونا همان سرماخوردگی است که با مصرف دارو خوب می شویم .

مغازه داری می گوید:اگر به مدت طولانی ازماسک استفاده کنم، احساس خفگی می کنم .

آقای دیگری می گوید:وقتی که ازماسک استفاده می کنم مورد تمسخر دوستانم قرار می گیرم .

خانم میانسالی می گوید:عادت ندارم از ماسک استفاده کنم ،هرچه خدا بخوادهمون میشه.

دختر خانمی می گوید:خجالت می کشم ازماسک در مکان سرپوشیده ودر خیابان استفاده کنم .

فروشنده لوازم خانگی می گوید:وقتی که از ماسک استفاده می کنم نمی توانم درست جواب مشتری هایم رابدهم.

شهروند دیگری می گوید:فرهنگ ماسک زدن در راور جانیفتاده، اول باید استفاده ازماسک برای همه در راور فرهنگ سازی شود.

راننده آژانسی می گوید:در این هوای گرم من نمی توانم پشت ماشین ،ازماسک استفاده کنم.

از چند مرد میانسال که کنارهم نشسته بودند پرسیدم چرا ازماسک استفاده نمی کنید؟ و فاصله اجتماعی را رعایت نکردید ؟گفتند عمر دست خداست،هرموقع خواست میبره!!

متصدی داروخانه به ماگفت:بعضی از مردم فکر می کنند ماسک زدن فقط در مراسم عروسی وعزا است .ودر خیابان چون هوا آزاد است ،احتیاجی به استفاده ازماسک نیست وفقط با شستن دست ها می توانند با کرونا مقابله کنند،وکرونا برای مردم عادی شده است.مردم نمی دانند چه خطر جدی در کمین آنهاست .

خبر نگار راور سلام به چندین بانک هم مراجعه کرده است اما تعداد کمی از بانک ها از مشتریان خود خواسته اندکه با ماسک وارد شوند.با نیم نگاهی به داخل بانک متاسفانه هیچکدام از مشتریان بانک ماسک برصورت ندارند، در مسیر برگشت یه سر به بیمارستان شهرمان زدیم چرا که شنیده بودم درمرکز استان هیچ بیمارستانی بیمار وهمراهان بیمار را بدون ماسک به داخل راه نمی دهند. اما وقتی به بیمارستان شهرمان رسیدم مثل همیشه نه خبری از نگهبان بود ونه کسی که تذکر بدهد بدون ماسک وارد نشوید.

در پایان: برای نهادینه کردن فرهنگ ماسک در جامعه ،خود مردم باید به این باور برسند که با استفاده ازماسک درمکان های عمومی ،می توان از انتقال وشیوع ویروس کرونا در جامعه جلوگیری کنند. وبرای رسیدن به این مهم ،ادارات ومراکز دولتی وغیر دولتی وبانک ها می توانند نقش بسزایی ایفا کنند.واز ورود مشتریان ومراجعه کنندگان بدون ماسک به اداره جلوگیری نمایند،وخیلی محترمانه از ارباب رجوع خواهش کنند برای سلامتی خود وکارمندان اداره حتما باید با ماسک وارد شوند وبا هیچ کس مماشات نداشته باشند وسخت گیری کنند.

رعایت پروتوکل های بهداشتی واستفاده ازماسک توسط کارمندان ادارات در محل کار چه بسا بیرون از محل کاروتشویق دیگران به استفاده ازماسک،می تواند بهترین الگو برای سایر افراد جامعه باشد .

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.