• تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 مرداد 1399 - 14:19
  • کد خبر : 12907
  • چاپ خبر

ولادت پیشوای دهم حضرت امام علی النقی الهادی(علیه السلام)در مدینه(۲۱۲ق)

حضرت امام هادی(علیه السلام) دهمین چراغ فروزان هدایت، در نیمه ی ذی حجّه ی سال ۲۱۲ ق درروستایی، در نزدیکی مدینه به دنیا آمد. مادرش سَمانه معروف به سیّده می باشد. ابوالحسن ثالث کنیه ی حضرت و هادی، نقی، مرتضی، فقیه، امین و متوکل، از القاب آن امام هستند. مُعتَصِم، واثق، متوکل، مُنتَصَر، مُستَعین و

حضرت امام هادی(علیه السلام) دهمین چراغ فروزان هدایت، در نیمه ی ذی حجّه ی سال ۲۱۲ ق درروستایی، در نزدیکی مدینه به دنیا آمد. مادرش سَمانه معروف به سیّده می باشد. ابوالحسن ثالث کنیه ی حضرت و هادی، نقی، مرتضی، فقیه، امین و متوکل، از القاب آن امام هستند. مُعتَصِم، واثق، متوکل، مُنتَصَر، مُستَعین و مُعتزّ از خلفای دوران حیات امام هادی(علیه السلام) بوده اند.

پنج فرزند برای آن حضرت ذکر شده است. امام هادی(علیه السلام) پس از شهادت پدر بزرگوار خود، در سن هشت سالگی به امامت رسیده و عهده دار ولایت مسلمانان گردید. آن حضرت در همان دوران خردسالی، آن چنان از علم و هوشیاری و کمالات فوق العاده ای برخوردار بود که اطرافیان را حیران می نمود.

امام دهم، همچنین در راستای انتشار مکتب تشیع به تربیت شاگردان متعددی پرداخت که حضرت عبدالعظیم حَسَنی، ابن سِکّیت اهوازی، ابوهاشم جعفری، جعفر بن سهیل و اسماعیل بن مهران از آن جمله اند. آن حضرت در تحکیم و استواری فقه و عقاید و فرهنگ تشیع، تلاش زیادی نمودنند در این راستا، کتاب هایی نوشتند که رساله هایی در ردّ جَبْر و تَفویض، اثبات عدل، احکام دین و نیز تفسیر صَحَّهُالخِلقَه و ‌ از آن جمله اند.

کارشناش مذهبی دکتر محمدی

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 21 در انتظار بررسی : 20 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Ravar Salam چهارشنبه , ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱