• تاریخ انتشار : شنبه 11 بهمن 1399 - 13:23
  • کد خبر : 13539
  • چاپ خبر

موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان راور مشاهده نشده است

️به گزارش پایگاه خبری راور سلام؛ علیرضا اسلامی رئیس دامپزشکی راور گفت:خوشبختانه تاکنون مورد مشکوکی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان مشاهده نشده است. دکتر اسلامی افزود: در همین راستا طرح پایش به منظور پیشگیری و بررسی وضعیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با حضور محمدی رئیس اداره محیط زیست در سطح شهرستان

️به گزارش پایگاه خبری راور سلام؛ علیرضا اسلامی رئیس دامپزشکی راور گفت:خوشبختانه تاکنون مورد مشکوکی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان مشاهده نشده است.

دکتر اسلامی افزود: در همین راستا طرح پایش به منظور پیشگیری و بررسی وضعیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با حضور محمدی رئیس اداره محیط زیست در سطح شهرستان راور انجام شد.

وی گفت: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و پرندگان می باشد که پرندگان وحشی و آبزی می توانند مخزن این بیماری باشند به همین علت آبگیر ها، تالاب ها و سد هایی که در مسیر مهاجرت پرندگان وحشی قرار دارند جز مناطق پر خطر این بیماری محسوب می شوند.

اسلامی افزود: به همین منظور از مناطق پر خطر همچون سد قطروییه، منطقه گلو شور، رودخانه فصلی سبزآب ، میان رود و غیره بازدید به عمل امد که در این بازدید مشترک هیچ گونه پرنده مشکوک به بیماری و دارای علائم و یا تلف شده مشاهده نگردید.

اسلامی خاطر نشان کرد: مرغداران محترم شهرستان جهت دریافت غرامت احتمالی ناشی از درگیری این بیماری نسبت به بیمه نمودن طیور خود اقدام کنند و همچنین از تاریخ ۰۲/۱۱/۹۹ از ارائه سوخت و نهاده به اینگونه واحدها خوداری می شود.

وی در پایان از مردم و مرغداران عزیز شهرستان خواست: هر گونه تلفات غیر عادی،کاهش مصرف آب و دان را در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

انتهای پیام/ کارگرزاده

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.