• تاریخ انتشار : یکشنبه 24 فروردین 1399 - 8:27
  • کد خبر : 12132
  • چاپ خبر

قدرت پزشکی آمریکا درمقابله باکرونا بسیار ضعیف وناتوان است

به گزارش مجله خبری راور سلام ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: توان و قدرت پزشکی و درمانی آمریکا و اروپا در مقابله با کرونا بسیار ضعیف و ناتوان است و این مسئله نشان می دهد که اصولا تمدن، فرهنگ و فلسفه حکومتی غرب در برابر این ویروس عاجز و خلع سلاح است

به گزارش مجله خبری راور سلام ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: توان و قدرت پزشکی و درمانی آمریکا و اروپا در مقابله با کرونا بسیار ضعیف و ناتوان است و این مسئله نشان می دهد که اصولا تمدن، فرهنگ و فلسفه حکومتی غرب در برابر این ویروس عاجز و خلع سلاح است و نمی تواند از پس این ویروس برآید.

حمیدرضا ترقی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه وضعیت آمار مبتلایان به بیماری کرونا در سطح دنیا و کشورهای آمریکا و اروپایی بدون هر گونه شرح و تفصیلی بیانگر واقعیت قضایا است، گفت: این مسئله نشان می دهد که کرونا در سطح جهان به صورت اپیدمی شده است و این موضوع به ضعف و قوت کشورها در توانمندی نظامی و سلطه گری آنان هیچ ارتباطی ندارد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: هم آمریکا با آن ابر قدرتی به این بیماری مبتلا شده است و هم کشورهای ضعیف آفریقایی که شاهد همه گیری این بیماری در آن نقاط هستیم.
وی با تأکید بر اینکه مقابله با کرونا؛ آزمایش علنی و شفافی را برای کشورهای جهان پدید آورد، ابراز کرد: این ارزیابی نشان داده که در جنگ با ویروس کرونا کدام یک از کشورها از توانمندی بالاتری برخوردار هستند و کدام کشورها در این جنگ ضعیف هستند و از ابزار، وسائل و قدرت لازم پزشکی و درمانی برخوردار نیستند.
ترقی تصریح کرد: بر اساس واقعیت های موجود امروز، آمریکا در رأس بیشترین مبتلایان و کشته شده در اثر ویروس کرونا در جهان است و بعد از آن، کشورهای اروپایی و غربی و پس از آن این ویروس به کشورهای آسیایی و آفریقایی می رسد که این مسئله نشان می دهد توان و قدرت پزشکی و درمانی آمریکا و اروپا در مقابله با کرونا بسیار ضعیف و ناتوان است.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه میزان مرگ و میر و بهبود یافتگان در بیماری کرونا یکی از عوامل اصلی ارزیابی این موضوع است، اظهار کرد: در ایران تعداد قابل توجهی بهبود یافته اند در حالی که میزان مرگ و میر در کشورهای دیگر بسیار بالاست و این مسئله نشان می دهد که در بعد پزشکی و درمان بسیاری از کشورهای غربی و آمریکا ناتوان هستند.
وی ادامه داد: کشورهای غربی با کمبود تخت، تجهیزات و امکانات پزشکی به بیماران رو به رو هستند و تمامی فرمانداری ها، شهردارها و مسئولان ایلات متحده آمریکا و کشورهای غربی فریادشان از فقدان ماسک، اکسیژن و تختICU بلند است که نمی تواند جوابگوی نیاز این اپیدمی باشد.
ترقی افزود: به دلیل آنکه این کشورها فاقد نگاه انسانی به بشر هستند و از هر گونه رعایت حقوق بشر به دور هستند حاضر می شوند که اولویت را به جوان ترها بدهند و پیرها را رها کرده اند که این نوع نگاه به انسان ها نه تنها از قسم و تعهد پزشکان خارج است؛ بلکه افت نگاه انسانی و انسانیت در غرب را نشان می دهد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه در کشورهای غربی هیچ نشانه ای از مشارکت مردم و انفاق آنان برای مقابله با کرونا مشاهده نمی شود، عنوان کرد: در ایران شاهد هستیم که تمامی نیروهای مسلح، سپاه، بسیج، گروه های مردمی، طلاب حوزه های علمیه و تمامی مردم در اقشار مختلف هر کدام به سهم خود در این رزمایش فعالیت می کنند.
وی بیان کرد: همگان با روحیه احسان و نیکوکاری به مبارزه با بیماری کرونا در کنار دولتمردان و مسئولان مشغول هستند و این روحیه در هیچ یک از کشورهای غربی وجود ندارد به این معنی که نه دولت ها این توانمندی را دارند و نه مردم آنان به دلیل نوع فرهنگ حاکم در آن کشورها در این زمینه مشارکت کرده اند.
ترقی تأکید کرد: مجموعه موارد یاد شده نشان می دهد که اصولا تمدن، فرهنگ و فلسفه حکومتی غرب در برابر ویروس کرونا عاجز، ناتوان و خلع سلاح است و نمی تواند از پس این ویروس برآید.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: غربی ها در راستای مبارزه با کرونا به کشورمان هیچ گونه کمکی نکردند، بلکه با تشدید تحریم ها سعی داشتند که مانع موفقیت ایران در خصوص مهار و کنترل این پدیده شوند و این مسئله برای کشورهای غربی یک امتیاز بود که هیچ یک از کشورهای غربی نه تحریم بودند و نه مشکل مالی و ارزی داشتند.
وی ادامه داد: اما جمهوری اسلامی ایران علی رغم آنکه در شرایط تحریم فلج کننده قرار داشت؛ توانست با اتکاء به توانمندی ها و ظرفیت های خود از پس این مسئله برآید و مردم، مسئولان و نهاد های مختلف درخشش ویژه ای در این آزمون داشتند و توانستند اتکاء و فناوری خود را در مبارزه با این پدیده از خود بروز و ظهور دهند.
ترقی عنوان کرد: ادعای غربی ها در خصوص اینستکس و باز شدن راه کمک درمانی هنوز در حد حرف است و هیچ گونه اقدام عملی در این زمینه مشاهده نشده است و اگر از طریق دادگاه های بین المللی توانسته ایم بخشی از حقوق خود را آزاد کنیم مربوط به ایران است و هیچ ربطی به کشورهای اروپایی ندارد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر توانمندی های خود توانسته بر این مسئله علی رغم تحریم های فلج کننده ای که علیه کشورمان اعمال شده است؛ غلبه پیدا کند.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.