• تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آذر 1400 - 20:25
  • کد خبر : 14100
  • چاپ خبر

تنها راه نجات کشور بازگشت به فرهنگ بسیجی است/ مردم تاریخ ۱۵۰ ساله کشور را واکاوی کنند

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان گفت: مردم باید تاریخ ۱۵۰ ساله را واکاوی کنند تا بدانند که چه اتفاقاتی رخ داد که امام خمینی(ره) دستور تشکیل بسیج را دادند. به گزارش پایگاه خبری راورسلام به نقل از راه آرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین امین رضا کمالی صبح امروز در

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان گفت: مردم باید تاریخ ۱۵۰ ساله را واکاوی کنند تا بدانند که چه اتفاقاتی رخ داد که امام خمینی(ره) دستور تشکیل بسیج را دادند.

به گزارش پایگاه خبری راورسلام به نقل از راه آرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین امین رضا کمالی صبح امروز در نشست جهاد تبیین با محوریت استکبار ستیزی و ظرفیت های مردمی ضمن تبریک هفته بسیج که یادآور خاطره عزیزترین نهاد و بزرگترین مردان تاریخ ماست، گفت: تشکیل بسیج به فرمان امام راحل از الطاف خداوند تبارک و تعالی است؛ چرا که بذر بسیج را امام راحل قبل از دوران جنگ پاشیدند؛ بنابراین حکمت الهی در این مهم بوده است.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه مصداق بارز شجره طیبه، بسیج است، اظهار کرد: واژه ها و تعابیری که امام راحل در آخرین پیام های خود در سال ۱۳۶۷ در خصوص بسیج صادر کردند، نشان از اهمیت این نهاد مقدس و نشان از نقش بی بدیل بسیج در کوران حوادث دارد.

وی با تأکید بر اینکه بسیج مصداق کاملی از اخلاص، ایثار، فداکاری و عشق به خداوند است، ابراز کرد: باید باور کنیم تنها راه نجات کشور بازگشت به فرهنگ بسیجی است؛ چرا که امام راحل نیز فرمودند” اگر نوای دلنشین تفکر بسیجی بر کشوری حاکم شود، چشم جهانخوران را از آن کشور دور می کند”.

این مقام مسئول با بیان اینکه بسیجی جناحی و سیاسی نیست؛ اما سیاست دان است، عنوان کرد: بسیجی هر جا که ندای مظلومی را بشنوند حرکت می کند.

حجت الاسلام و المسلمین کمالی در خصوص فلسفه تشکیل بسیج تصریح کرد: افرادی در دوران قاجار به جهت حضور افراد روشن فکر و غرب زده ای که با فرهنگ غرب آمیختگی روحی و روانی داشتند، می گفتند اگر می خواهید پیشرفت کنید باید از فرق سر تا نوک انگشت همگی غربی باشید و بر همین اساس سنگ بنای کجی را در ایران اسلامی گذاشتند که رسوبات این تفکر غلط هنوز هم در عصر و زمان ما وجود دارد.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: کار را به جایی رساندند که اگر نخبگان، بسیجیان و اندیشمندان ما طرحی را بیاورند؛ می گویند اگر می خواهید طرحتان جواب دهد باید یک پیوست غربی به آن اضافه کنید.

وی تصریح کرد: در حرکتی که شیخ فضل الله نوری در مقابل استعمار انگلیس انجام داد؛ غرب زده ها حرکت شیخ فصل الله نوری را کُند کردند و جلوی این حرکت را گرفتند؛ در اقدام شهید مدرس نیز با هدایت های استعمار انگلیس اجازه پیشرفت را نداند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مردم باید تاریخ ۱۵۰ ساله را واکاوی کنند تا بدانند که چه اتفاقاتی رخ داد که امام خمینی(ره) دستور تشکیل بسیج را دادند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.