• تاریخ انتشار : جمعه 14 خرداد 1400 - 3:33
  • کد خبر : 13834
  • چاپ خبر

امام خمینی از دیدگاه حاج قاسم / شهید سلیمانی: امام راحل ایران را بیمه کرد

شهید سلیمانی به عنوان یکی از برترین شاگردان مکتب امام خمینی(ره) ضمن حفاظت از دستاوردهای او در عرصه نظامی، برای تبیین درست راه امام و مصون داشتن از جنگ نرم دشمن تلاش بسیاری کرد. به گزارش راور سلام به نقل از راه آرمان؛ همگان اذعان دارند که شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از برترین شاگردان

شهید سلیمانی به عنوان یکی از برترین شاگردان مکتب امام خمینی(ره) ضمن حفاظت از دستاوردهای او در عرصه نظامی، برای تبیین درست راه امام و مصون داشتن از جنگ نرم دشمن تلاش بسیاری کرد.

به گزارش راور سلام به نقل از راه آرمان؛ همگان اذعان دارند که شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از برترین شاگردان مکتب امام خمینی (ره) است که پس از ارتحال ایشان چه در بعد نظامی و چه در ابعاد دیگر، تلاش بسیاری در حفاظت و گسترش راه امام در جهان انجام داد.

شهید سلیمانی در برحه های مختلف به تبیین راه امام(ره) و اهمیت بزرگترین اقدام او یعنی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی پرداخت. در ادامه به بخش هایی از سخنان شهید سلیمانی در این خصوص می پردازیم.

امام ایران را بیمه کرد

امام در بُعد ملیت و قومیت، ایران را بیمه کرد. امام به این کشور مصونیت بخشید و با این پشتوانه عظیم و مهمی که به وجود آورد، این کشور را بیمه کرد و برای اولین بار در یک حادثه سنگین، طولانی و نابرابر ایران پیروز صحنه بود. در همه صحنه‌های دیگر هم که اتفاق بیفتد، اگر این دو عنصر مکمل هم باشند، یقیناً ایران پیروز است. اصلاً رمز جاودانگی و پیروزی ایران در این است.

امام ، مذهب و دموکراسی

ویژگی‌ که در درون جمهوری اسلامی وجود دارد، این ممزوجیت مذهب و مردم، دموکراسی و مذهب به نحوی که هیچ کدام دیگری را مغموم نکند و از دور خارج نکند، نه دموکراسی به نفع مذهب آسیب ببیند و نه مذهب به خاطر دموکراسی آسیب ببیند، خیلی پردازش دقیق و درست و حکیمانه‌ای بود که امام (ره) انجام داد. این نمونه که امام (ره) دموکراسی و مذهب را ممزوج کرد و این دو را پیوند داد و از درون آن یک نظامی را تولد داد، یک مسأله استثنایی بود.

امام و تعریف جدید از جهاد اکبر

اولین خصوصیت امام (ره) که شاید در کتاب‌های دینی و حوزه‌های علمیه مورد توجه بوده و برای من و امثال من خیلی قابل فهم نباشد، این بود که امام تعریف جدیدی در جهاد اکبر ارائه داد و از حوزه عدالت، تقوا و اخلاق باب جدیدی را که در وجود خود بود و از جوانی در وجود ایشان می‌جوشید را بنیان گذاشت.

جهاد اکبر امام (ره) یک جهاد نزدیک به امام معصوم بود و امام باب عشق و محبت را به این جهاد اکبر اضافه کرد و این باب یک مدرسه شد و موجب شد در دفاع مقدس شهدا بر اساس آن از همه تعلقات عبور کردند و به این جایگاه رفیع رسیدند و این نشأت گرفته از جهاد اکبری بود که امام (ره) ایجاد کردند.

باب جدید عشق و حب در جهاد اکبر در کنار عدالت، اخلاق و تقوا، از ضروریات انقلاب ما بود که امام راحل آن را محقق کردند، این همان چیزی است که بن‌ست را می‌شکند و بر همین اساس است که رهبری همواره تأکید می‌کنند که «ما نمی‌توانیم، را بشکنید» و به باور برسانید که ما می‌توانیم.

امام (ره) معمار اسلام و اسلام‌شناس

امام راحل حوزه‌های علمیه را از عزلت نشینی خارج و وارد سیاست کرد و همچنین نظمی فولادین را پایه‌ریزی کردند و لذا مسیر روحانیت را تغییر دارد و این تنها مربوط به روحانیت اسلام نبود و برای روحانیت مسیحیت نیز کلمات بلیغی را مطرح کردند.

قیام برای حق امام راحل

در مدیریت کشور این امر جزو موضوعات اساسی است و امام به دلیل آن‌که قیامش برای حق بود، با هیچ باطلی سازش نکرد و همه باطل‌های درونی داخل کشور را قطع کرد و حتی با باطل‌های جدیدی را که در ابتدای انقلاب شروع به حرکت کردند به شدت مقابله کرد.

امام در برابر لیبرال‌ها، مارکسیست‌ها و منافقان و توده‌ای‌ها سخنان بلیغ و شلاق‌گونه قرائت می‌کردند و در مسیر خدا کسانی را به یاری می‌طلبیدند و همه کسانی که نیت‌های غیرالهی داشتند و پیشنهاد مساعدت به امام می‌کردند را رد کردند.

اگر در مدیریت جامعه نیت‌های حزبی، شخصی، سیاسی و فربه شدن‌های خانوادگی وارد شود، باعث انشقاق شده و مانع خدمت‌گذاری به ملت می‌شود و یک ملت نظیف و وفادار نیازمند خدمتگذاردان وفادار و ایثارگر است.

امام (ره) خط شکن بود

امام در ابتدا به تنهایی و سپس با عده قلیلی حرکت کرد و سختی‌ها، تبعید‌ها و آوارگی‌های زیادی را تحمل کرد، ابتدا خودش خون دل خورد و خون داد و بعد فریاد زد که ملت به پا خیزید و دلیل این‌که در دفاع مقدس و در جنگی نابرابر موفق شدیم بر دشمنی که همه زرادخانه‌های شرق و غرب را در کنترل خود داشت پیروز شویم، نشأت گرفته از این درس امام بود.

مسئولان بایستی در صف جلو حرکت کنند و همیشه با مردم باشند و اگر یک مسئول یک روز در منطقه فقیرنشین خوابید و درد فقر را حس کرد، حتی اگر نتواند آن را حل نکند مرهمی بر زخم است.

امام راحل عالم به زمان بود

هیچ کس به سقوط شاه فکر نمی‌کرد و امام فهمید اگر فرصت به شاه بدهد از اسلام، ایران و انسانیت چیزی باقی نمی‌ماند و در جواب فردی که به ایشان گفته بود «قدرت تو در برابر شاه چیزی نیست و این جوان‌ها را به کشتن می‌دهی»، امام فرمودند: «آن‌ها در راه خدا شهید می‌شوند».

امام(ره) ترس را از بین برد

سیلی زدن به ترس، یکی از ویژگی‌های امام راحل بود و ایشان اول ترس را در حوزه علمیه و در بین روحانیون و بعد در بین جامعه از بین بردند.

رمز موفقیت امام این بود که در همه حال خدا را در نظر داشت و آن‌چه امروز منشأ نگرانی است و باید از آن ترس داشته باشیم، اسلام‌زدایی از جامعه است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.