• تاریخ انتشار : شنبه 11 مرداد 1399 - 22:08
  • کد خبر : 12900
  • چاپ خبر

افزایش قیمت در بازار راور، پذیرفتنی نیست

به گزارش پایگاه خبری راور سلام به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا سنجری، رییس کل دادگستری شهرستان راور گفت: لازم است با مواردی از جمله گرانفروشی، تقلب، کم فروشی، احتکار، درج نکردن قیمت و ارائه نشدن فاکتور فروش برخورد قانونی شود. او افزود: تامین به موقع کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم، قیمت گذاری کالا‌ها

به گزارش پایگاه خبری راور سلام به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا سنجری، رییس کل دادگستری شهرستان راور گفت: لازم است با مواردی از جمله گرانفروشی، تقلب، کم فروشی، احتکار، درج نکردن قیمت و ارائه نشدن فاکتور فروش برخورد قانونی شود.

او افزود: تامین به موقع کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم، قیمت گذاری کالا‌ها و نظارت و بازرسی بر واحد‌های صنفی از مهم ترین وظایف ستاد تنظیم بازار است که این اقدامات به منظور بهبود کسب و کار و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و کسب رضایت آنان انجام می‌گیرد.

سنجری تنظیم بازار را وظیفه ذاتی دستگاه اجرایی و اتحادیه‌های صنفی مرتبط اعلام کرد و ضمن اشاره به سو استفاده برخی از صنوف از  بازرسی  نکردن مستمر، بیان کرد: افزایش قیمت در برخی از اجناس اعم از گوشت، مرغ و میوه در این شهرستان نسبت به شهر‌های دیگر بسیار مشهود است که جا دارد کمیسیون نظارت در این زمینه تمهیدات لازم را صورت دهد.

او گفت: دستگاه قضایی در خصوص موارد تهدید بر ضد بهداشت عمومی، چنانچه باید با موردی برخورد کند اقدام لازم را در این خصوص انجام خواهد داد.

رئیس دادگستری راور گفت: دادگستری آمادگی خود برای همکاری با دستگاه اجرایی و اداره تعزیرات حکومتی را اعلام کرده و لازم است دستگاه‌های متولی در این خصوص به وظایف قانونی عمل کنند و چنانچه دستگاه‌ها بی تفاوت باشند و یا ترک فعل کنند، مراتب تخلف آنان به مراجع ذی صلاح اعلام خواهد شد.

فرح بخش، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نیز استفاده از توان بسیج و سایر نیرو‌های مردمی  برای نظارت و بازرسی از بازار را مطرح کرد.

او بیان کرد: دادسرای شهرستان، آماده آموزش موارد قانونی و قوانین و مقررات حاکم بر صنوف و بازار است تا نظارت‌ها در گستره بیشتر و سرعت بالاتری انجام گیرد.

فرح بخش افزود: از دیگر مشکلات و نارسایی‌هایی که در پخت نان از سوی برخی نانوایی‌ها مشاهده می‌شود، کاهش وزن چانه، کم فروشی و بی کیفیت بودن پخت نان است.

او  تاکید کرد: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان و اداره تعزیرات، برخورد قانونی با نانوایان متخلف را در دستور کار قرار دهند.

دادستان راور همچنین به رعایت نکردن مسائل بهداشتی از سوی برخی از نانوایی‌های این شهرستان اشاره و گفت: متاسفانه برخی ازنانوایی‌های این شهرستان، امور بهداشتی مربوط به ویروس کرونا را جدی نگرفته و رعایت نمی‌کنند که ضروری است شبکه بهداشت با حساسیت بیشتری در برای نظارت بر آن‌ها اقدام کند.

او با اشاره به تاکید بر اینکه دستگاه‌های نظارتی باید روند عرضه و توزیع کالا و خدمات را با جدیت بیشتری دنبال کنند، افزود: نظارت و کنترل مستمر، موجب ایجاد تعادل در بازار شده و به دنبال آن نیز رضایتمندی مردم ایجاد می‌شود.

فرح بخش بیان کرد: یکسان نبودن قیمت کالا‌های مختلف در بازار ودر سطح مغازه‌ها و نبود وجود تعادل در قیمت‌ها از مشکلات مهم در حوزه بازار است که انتظار می‌رود، تعزیرات حکومتی در این خصوص دقت لازم را داشته باشد.

او با بیان اینکه قیمت اقلام غذایی در شهرستان رو به افزایش است، تصریح کرد: با گرانفروشان و دلالان قاطعانه برخورد خواهیم کردودر صورت تکرار گرانفروشی، شکایت و نارضایتی مردم، واحد صنفی متخلف پلمب خواهد شد.

این مقام قضایی بیان داشت: نرخ نامه مصوب فرمانداری در خصوص شیر و فرآورده‌های لبنی و صنوف دیگر در معرض دید خریداران نصب شود و فروشنده فاکتور فروش را به خریدار ارائه کند.

  او بر ضرورت ساماندهی وضعیت میوه و تره بار شهرستان که قیمتی بالاتر از متوسط کشوری دارد، تاکید کرد و گفت: لازم است شهرداری راور همکاری و همراهی بیشتری داشته و ضمن نظارت بر میدان و صنوف میوه و تره بار شهرستان  برای ایجاد میادین عرضه مستقیم میوه و تره بار در نقاط مختلف شهر همانند بسیاری از شهر‌های بزرگ کشور تلاش کند.

فرحبخش افزود: رعایت نکات بهداشتی از سوی واحد‌ها ی صنفی در شرایط فعلی با توجه به سرعت بالای انتشار ویرووس کرونا از سطوح مختلف ضروری است.

او از سازمان تعزیرات و سایر دستگاه‌های نظارتی خواست با اشراف بر وضعیت بازار، اجازه سو استفاده از شرایط موجود را به سود جویان ندهند.

فرحبخش گفت: استمرار گشت‌های بازرسی و نظارت، لازمه پایداری و ثبات در بازار است و انجام گشت‌های مستمر و حضور همیشگی بازرسان در سطح بازار، علاوه بر افزایش اعتماد عمومی ،موجب جلوگیری از قانون گریزی و تخلف عده‌ای سود جو خواهد شد.

دادستان راور از داروخانه هاخواست اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم در برخورد با ویروس کرونا را سریع‌تر تامین کنند.

 انتهای پیام/ 

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.