• تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 - 14:23
  • کد خبر : 13543
  • چاپ خبر

استاندار کرمان با هشدار نسبت به افزایش کرونا اعلام کرد

به گزارش پایگاه خبری راور سلام به نقل از فردای‌کرمان ـ گروه جامعه: استاندار کرمان با اشاره به صعودی شدنِ روند کرونا در استان و اینکه شهرهای با وضعیت آبی از ۱۷ مورد به ۱۱ مورد کاهش یافته است، نسبت به این شرایط در استان هشدار داد و با تاکید بر رعایت دقیق توصیه‌های بهداشتی

به گزارش پایگاه خبری راور سلام به نقل از فردای‌کرمان ـ گروه جامعه: استاندار کرمان با اشاره به صعودی شدنِ روند کرونا در استان و اینکه شهرهای با وضعیت آبی از ۱۷ مورد به ۱۱ مورد کاهش یافته است، نسبت به این شرایط در استان هشدار داد و با تاکید بر رعایت دقیق توصیه‌های بهداشتی گفت: «از نیروی انتظامی درخواست داریم منع تردد شبانه را تشدید و جریمه‌ها را به صورت پیامکی به مردم اعلام کنند زیرا این محدودیت، قانون است و نقض قانون جریمه دارد».

زینی‌وند همچنین اظهار کرد: «مردم نباید در آرامستان‌ها تجمع کنند و در صورتی که این تجمعات غیرعادی شود، فرمانداران ورودی‌ها را ببندند و در این زمینه نیاز به مصوبه نداریم».

به گزارش راور سلام به نقل از ایسنا کرمان، علی زینی‌وند، شنبه ۱۸ بهمن‌ماه در ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: «متاسفانه اکثر استان‌های کشور، کاهش روند نزولی یا روند صعودی در ابتلا به کرونا داشته‌اند و ما نیز در استان کرمان کمی روند صعودی داشته‌ایم. بنابراین باید خیلی مراقبت کنیم و باید آمار به تفکیک هر شهرستان اعلام شود».

وی افزود: «اکنون از ۱۷ شهر با وضعیت آبی در استان به ۱۱ مورد رسیده‌ایم و یک شهر(بافت) نیز به وضعیت نارنجی برگشته و این هشداری جدی است».

زینی‌وند با اشاره به اینکه میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور و استان کاهش داشته و حساسیت‌ها کمتر شده است، ادامه داد: «با توجه به تعطیلی در پایان هفته جاری از مردم درخواست داریم به صورت جدی پروتکل‌ها را رعایت کنند زیرا اکنون آمارها به ما هشدار می‌دهد و شرایط سخت شده است».

وی بیان کرد: «سن ابتلا به کرونا نیز پایین آمده و مرگ‌ومیر در سنین زیر ۵۰ سال اتفاق می‌افتد و دو ورزشکار کشورمان را هم از دست دادیم و این‌ها هشدار است و اگر رعایت نکنیم، ممکن است برای همه ما و نزدیکان‌مان اتفاق ناگواری بیفتد».

استاندار کرمان تاکید کرد: «مردم نباید در آرامستان‌ها تجمع کنند و در صورتی که این تجمعات غیرعادی شود، فرمانداران ورودی‌ها را ببندند و در این زمینه نیاز به مصوبه نداریم. فرماندار باید حتما برخورد کند و اگر مقاومت بشود، به دستگاه‌های قانونی مراجعه کنند و این سخت‌گیری ها شامل مراسم عروسی، عزا و … است».

وی افزود: «فرماندار بافت دلیل افزایش آمار را بیان کند و نباید اجازه برگزاری مراسم داده شود».

زینی‌وند اظهار کرد: «از نیروی انتظامی درخواست داریم منع تردد شبانه تشدید و جریمه‌های بیش‌تر لحاظ و به صورت پیامکی به مردم اعلام شود زیرا این محدودیت، قانون است و نقض قانون جریمه دارد».

وی با تاکید بر همکاری در اجرای طرح شهید سلیمانی در استان کرمان بیان کرد: «با اعمال محدودیت سفر به برخی استان‌ها، احساس می‌کنیم ما در استان کرمان با هجوم مسافر مواجه شویم که درخواست داریم نیروی انتظامی آمار به ما بدهد تا ما کرمان را نیز ممنوع کنیم». 

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.