• تاریخ انتشار : دوشنبه 17 شهریور 1399 - 17:19
  • کد خبر : 13068
  • چاپ خبر

آغاز عملیات آبگیری سد قدرونی با حضور وزیر نیرو

در نوزدهمین هفته پویش هرهفتهالفب_ایران و با حضور وزیر نیرو ۴۳۴ میلیارد تومان طرح صنعت آب و برق استان کرمان افتتاح شد. به گزارش پایگاه خبری راورسلام؛ با حضور وزیر نیرو، استاندار کرمان، امام جمعه راور، فرماندار، نمایندگان مردم جنوب استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین محلی و استانی عملیات آبگیری

در نوزدهمین هفته پویش هرهفتهالفب_ایران و با حضور وزیر نیرو ۴۳۴ میلیارد تومان طرح صنعت آب و برق استان کرمان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری راورسلام؛ با حضور وزیر نیرو، استاندار کرمان، امام جمعه راور، فرماندار، نمایندگان مردم جنوب استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین محلی و استانی عملیات آبگیری سد بتنی قدرونی با حجم مخزن ۴۴ میلیون مترمکعب و با اعتباری بالغ بر ۹۷ میلیارد تومان آغاز شد.

محسن امیری معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای استان کرمان در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مطالعات این سد در سال های ۷۴ و ۷۵ انجام و عملیات اجرایی آن در سال ۸۷ آغاز شده بود گفت: حجم مخزن سد قدرونی راور ۴۴ میلیون متر مکعب است که با اعتباری بالغ بر ۹۷ میلیارد تومان احداث شده که ارتفاع این سد ۴۱ متر از بستر، با طول تاج ۱۹۵ متر است.

وی ۴۴۱ کیلومتر مساحت حوزه آبخیز داری این سد دانست و بیان کرد: میانگین بارندگی بلند مدت این منطقه ۲۵۰ میلیمتر است.

امیری هدف از ساخت این سد را تامین آب شرب شهرستان راور دانست و اظهار کرد: اگر آورد رودخانه مناسب باشد مجددا بررسی منابع آبی صورت می گیرد در صورت امکان بحث تامین آب شهر زرند در دستور کار قرار می گیرد.
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای استان کرمان با اشاره به این نکته که هدف اجرای این پروژه جلوگیری از سیلاب های مخرب دو رودخانه هتکن و قدرونیه و تامین آب شهر راور است، عنوان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته است قرار است از این سد ۳.۵ میلیون متر مکعب برای شهر راور، ۱.۶ میلیون متر مکعب برای صنعت و ۱.۲ برای مسایل زیست محیطی در این منطقه اختصاص یابد گفتنی است این پروژه برای تامین آب کوتاه مدت (تا سال ۱۴۲۵) شهر راور نیز در نظر گرفته شده است.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در آیین افتتاح همزمان ۷ طرح صنعت آب و برق استان کرمان در نوزدهمین هفته پویش #هر هفته_الف_ب_ ایران با آرزوی سلامتی برای بیماران به‌ویژه بیماران مبتلا به ویروس کرونا اظهار داشت: چشم امید ما به سفرهای استانی است تا با افتتاح پروژه‌ها مشکلات مردم حل شود و ما نیز انگیزه بیشتر بگیریم.

وی با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب مکرر اشاره کردند که قدر خدمت کردن به مردم را بدانید افزود: امروز در هفدهم شهریور در استان کرمان که به نام سردار سلیمانی است پروژه‌های مهمی افتتاح می‌شود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه استان کرمان مردم صبور، زحمتکش و مقاومی دارد گفت: در نوزدهمین پویش #هرهفته_الف_ب_ایران هستیم که در استان کرمان این پروژه‌ها افتتاح می‌شود گفت: در شرایط تحریم هستیم و امروز ۲۵۰ طرح در جای جای کشور در سال جهش تولید مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه آب و برق از زیرساخت‌های توسعه و جهش تولید است و امیدواریم بتوانیم در راستای جهش تولید موثر باشیم افزود: امروز صدمین پروژه از ۲۰۰ پروژه ساخت و سازی وزارت نیرو در استان کرمان افتتاح شده است.

اردکانیان با اشاره به اینکه تاکنون ۲۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در پروژه‌های ساخت و سدسازی هزینه شده است گفت: سد قدرونی ششمین سدی است که در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و در کنترل سیلاب‌ها نقش مهمی دارد.

وی با بیان اینکه با احداث این سد آب باکیفیت برای شهر راور نیز تامین می‌شود افزود: بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه صنعت آب و برق امروز در استان کرمان افتتاح می‌شود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه برطرف شدن مشکل آب روستایی استان کرمان در بحث آب شرب در دستور کار قرار می‌گیرد گفت: تاکنون از ابتدای سال جاری حدود ۳۰۰ هزار نفر از روستائیان از شبکه آب سالم برخوردار شدند و در حال حاضر جمعیت روستائیان کشور که در سال‌های اخیر از آب شرب سالم بهره‌مند شدند بالغ بر هشت میلیون نفر است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.