• تاریخ انتشار : یکشنبه 15 تیر 1399 - 17:57
  • کد خبر : 12638
  • چاپ خبر

آغاز طرح رایگان واکسیناسیون تب مالت(بروسلوز) در شهرستان راور

رئیس شبکه دامپزشکی راور گفت: تب مالت یکی از مهم ترین بیماری های مشترک بین انسان و دام می باشد و از آغاز واکسیناسیون رایگان تب مالت خبر داد. به گزارش پایگاه خبری راور سلام: علیرضا اسلامی از آغاز واکسیناسیون رایگان تب مالت برای۶۵۰۰ راس بره و بزغاله ماده سه تا هشت ماه علیه این

رئیس شبکه دامپزشکی راور گفت: تب مالت یکی از مهم ترین بیماری های مشترک بین انسان و دام می باشد و از آغاز واکسیناسیون رایگان تب مالت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری راور سلام: علیرضا اسلامی از آغاز واکسیناسیون رایگان تب مالت برای۶۵۰۰ راس بره و بزغاله ماده سه تا هشت ماه علیه این بیماری خبر داد.

رئیس شبکه دامپزشکی راور با اعلام این خبر افزود:بیماری بروسلوز به دلیل آثار اقتصادی در دامداری ها وآثار طولانی مدت بیماری در جمعیت انسانی مهمترین بیماری مشترک بین انسان ودام محسوب می گردد.

اسلامی گفت: به منظور پوشش دادن کامل جمعیت دامی شهرستان و جلوگیری از انتقال بیماری توسط دام‌ها به جمعیت انسانی این طرح با برنامه‌ریزی کامل و رعایت تمام اصول در قالب اکیپ های دامپزشکی در سطح شهرستان راور انجام شد.

وی افزود: بیماری تب مالت یکی از مهمترین بیماری های مشترک بین انسان و دام می باشد که در صورت مبتلا شدن انسان عوارضی نظیر تورم مفاصل، تب، لرز،سردرد و درمان بسیار سخت و دردناکی به همراه دارد و در دام نیز به جز سقط جنین تقریبا علائم دیگری ندارد.

اسلامی تصریح کرد: اساسی ترین راه های مبارزه با بیماری بروسلوز،آموزش و ترویج دامداران در ارتباط با چگونگی برخورد با دام های سقط نموده،جنین های سقط شده،مراقبت های بهداشتی موقع زایمان و عدم مصرف شیر خام ورعایت مقررات بهداشتی و قرنطینه ای از جمله ضد عفونی جایگاه ومحتویات سقطی وزایمانی به وسیله فرمالین و شعله دادن و همچنین جداسازی دام های زایمان نموده از گله به مدت حداقل یک هفته و واکسیناسیون را بر شمرد.

رئیس شبکه دامپزشکی راور در پایان از مردم شریف راور در خواست کرد به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری خطرناک و در عین حال پنهان ضمن همکاری با اکیپ های عملیاتی دامپزشکی جهت واکسیناسیون،از ورود دام قاچاق وغیر مجاز به دامداری ها جلوگیری نمایند وفقط شیرومحصولات لبنی پاستوریزه مصرف نمایند.

انتهای پیام /

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.