• تاریخ انتشار : جمعه 20 فروردین 1400 - 6:52
  • کد خبر : 13652
  • چاپ خبر

مصرف مشروبات الکلی تقلبی جوان راوری را به کام مرگ کشاند

به گزارش خبر نگار راور سلام؛ مصرف مشروبات الکلی تقلبی در راور جوان راوری را به کام مرگ کشاند . این زنگ خطری است برای جوانان و خانواده ها که فرزندان خود را با مضرات وآسیب های ی مصرف مشروبات الکلی آگاه سازند. اما به راستی این ناهنجاری اجتماعی از کجا نشات می‌گیرد؟؟ بی‌هیچ تردیدی

به گزارش خبر نگار راور سلام؛ مصرف مشروبات الکلی تقلبی در راور جوان راوری را به کام مرگ کشاند .
این زنگ خطری است برای جوانان و خانواده ها که فرزندان خود را با مضرات وآسیب های ی مصرف مشروبات الکلی آگاه سازند.

اما به راستی این ناهنجاری اجتماعی از کجا نشات می‌گیرد؟؟

بی‌هیچ تردیدی مشروبات الکلی حرامند و همه فقهای مسلمان از جمله شیعه و سنی، شرب خمر را حرام می دانند
، آیات قرآن مجید نیز به تصریح مسلمانان را از شرب و خمر برحذر داشته است. علاوه بر این فقیهان و عالمان اخلاق نیز مردمان را اعم از مومن و دهری توصیه موکد کرده‌اند که از شرب خمر و نظایرش بپرهیزند و گرد چنین گناهی نگردند.

مشروبات الکلی اولین کاری که می‌کند به عقل زیان می‌رساند و هیچ عاقلی کمر به نابودی عقلش نمی‌بندد. در ادبیات فارسی به نظم و نثر متون بسیاری یافت می‌شوند که مضرات شراب را برشمرده‌اند، به‌ویژه از جوانان خواسته‌اند که در مقابل وسوسه مشروبات الکی تقوا پیشه کنند و اگرچه به تعبیر قرآن شاید در آن منفعت اندکی باشد، اما ضرر‌های پر خطر آن را نادیده نگیرند .
تولید مشروبات الکلی نه‌تنها گناه است، بلکه طبق مقررات جمهوری اسلامی خلاف به حساب می‌آید. مع‌الوصف گناهکارترین و خلافکارترین آدم کسی است که در گناه و خلاف خود نیز تقلب کند و برای سودجویی بیشتر، قربانیان خود را به کام مرگ بفرستد و از خدا و قانون نترسد، وجدانش هم گریبانش را نگیرد.

شرب خمر گناه است، اما مجازاتش مرگ نیست. هیچ فقیهی هم نگفته که شراب‌خوار باید بمیرد. کسی نباید شراب بخورد، اما آیا کسی که نتواند بر وسوسه گناه فائق آید، مستوجب مرگ یا کوری یا مسمومیت خطرناک است؟

قانون مجازات اسلامی، بخش تعزیرات، ماده ۷۰۲: هرکس مشروبات الکلی بسازد یا بخرد یا بفروشد یا در معرض فروش قرار دهد یا حمل یا نگهداری کند یا در اختیار دیگری قراردهد، به ۶ ماه تا یک سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق و نیز پرداخت جزای نقدی به میزان ۵ برابر ارزش عرفی (تجاری) کالای یادشده محکوم می‌شود.

قانون مجازات اسلامی، بخش تعزیرات، ماده ۷۰۳: وارد نمودن مشروبات الکلی به کشور قاچاق محسوب می‌گردد و واردکننده، صرف نظر از میزان آن، به ۶ ماه تا ۵ سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق و نیز پرداخت جزای نقدی به میزان ۱۰ برابر ارزش عرفی (تجاری) کالای یادشده محکوم می‌شود. رسیدگی به این جرم در صلاحیت محاکم عمومی است.

قانون مواد خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی، ماده ۳: در صورتی که مصرف مواد خوردنی و آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی منجر به فوت مصرف‌کننده گردد، مجازات سازنده یا تهیه‌کننده یا مخلوط‌کننده اعدام است.

در پایان روی صحبت با خانواده ها و جوانان عزیز شهرمان است .خانواده ها فرزندان خود را با مضرات و آسیب های مصرف مشروبات الکی آشنا کنند . تا دیگر شاهد چنین حوادثی در شهرستان نباشیم .
جوانان هم در ایام کرونا سعی کنند اوقات فراغت خود را با تفریحات سالم جایگزین کنند. واز هرگونه ناهنجاری های اجتماعی دوری گزینند حتی کنجکاویی هم نکنند چه بسا افرادی سود جویی هستند که سلامت یک جامعه را هدف قرار گرفته اند .
مسئولین فرهنگی و قضایی شهرستان آگاه باشند که این زنگ خطری است که به صدا درآمد و از همین الان باید به فکر مبارزه با این پدیده شوم باشند

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.